مکالمه تلفنی روسای جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، هنوز سوژه بسیاری از رسانه‌هاست. در همین زمینه، یک روزنامه یونانی در گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس، نظر او را درباره این گفت‌وگوی تلفنی جویا شده است.
کد خبر: ۶۰۶۲۷۰

به گزارش ایسنا، شیخ‌الاسلام در این گفت‌وگو با بیان این که حسن روحانی درباره مذاکره با آمریکا ریسک بزرگی کرده است، خاطرنشان کرد: اگر رئیس‌جمهور نتواند این روند را به نتیجه مثبتی برساند، لطمه خواهد خورد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس معتقد است: تماس تلفنی اوباما و روحانی مثبت بود، چرا که زمینه را فراهم کرد تا در آینده دو طرف اگر لازم شد در خصوص موضوعی صحبت کنند.

رئیس‌جمهور امروز در دانشگاه تهران

رئیس‌جمهور امروز به عنوان سخنران مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران حضور می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور امروز از ساعت 9 صبح در تالار علامه امینی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار می‌شود. همچنین به گزارش مهر، رئیس‌جمهور پس از حضور در دانشگاه تهران از 26 برگزیده کنکور سراسری تجلیل می‌کند.

در سال‌های گذشته، همواره آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها، طی مراسمی با حضور ریاست جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شده است.

البته احمدی‌نژاد فقط دو سال در این مراسم شرکت کرد و در سال‌های دیگر دوره مسئولیتش، آیین بازگشایی فقط با حضور وزرای علوم و بهداشت یا معاون رئیس‌جمهور برگزار می‌شد.

اما امسال جشن آغاز سال تحصیلی مطابق با عرف معمول، با حضور دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، وزرای علوم و بهداشت به همراه روسای برخی دانشگاه‌های مطرح کشور مانند دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

توصیه زهرا اشراقی به سخنگوی وزارت خارجه!

زهرا اشراقی، نوه امام خمینی (ره) و همسر محمدرضا خاتمی به دلیل مواضع سیاسی‌اش یکی از چهره‌های رسانه‌ای و شناخته شده بیت امام به شمار می‌رود. اشراقی در گفت‌وگو با بخش فارسی روزنامه الشرق‌الاوسط موضوعاتی را مطرح کرده که با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها مواجه شد.

به گزارش مشرق، وی در این گفت‌وگو از علاقه‌اش به خوانندگان زن لس‌آنجلسی صحبت کرده و با بیان این‌که زنان باید از رنگ‌های شاد استفاده کنند به مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه نیز توصیه کرده که پوشش خود را عوض کند.

دستور پوتین به کرینکو برای کمک به توافق تهران ـ واشنگتن

سایت صهیونیستی دبکا مدعی شد: سرگئی کرینکو، مدیر روس اتم و سازنده نیروگاه هسته‌ای بوشهر یکی از کانال‌های مستقیم در توافق محرمانه واشنگتن، مسکو و تهران است.

به گزارش ایسنا و به نقل از «انتخاب»، کرینکو یکی از معتمدترین مشاوران هسته‌ای پوتین است که در ماه‌های جولای و آگوست، وقت خود را بین تهران، مسکو و بوشهر صرف کرد.

براساس این گزارش، در آنجا او تیمی متشکل از دانشمندان هسته‌ای فارسی‌زبان روس برای پروژه‌های مشترک هسته‌ای ایران ـ روسیه راه‌اندازی کرد و این دانشمندان تقریبا تنها بیگانگانی هستند که با تمام بازیگران کلیدی برنامه هسته‌ای ایران آشنا هستند.

بنابر ادعای منابع دبکا، پوتین شخصا به این تیم تحت هدایت کرینکو دستور طراحی متن توافق هسته‌ای تهران و واشنگتن را داده است.

بر اساس این گزارش، این متن الگو گرفته از توافق آمریکا و روسیه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه است که جان کری و لاوروف در ژنو به توافق رسیدند.

ادامه ماجراهای کیهان و ظریف

در حالی که وزیر امور خارجه کشورمان، در چند نوبت تیتر روزنامه کیهان را درباره اظهارات وی در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص سفر به نیویورک، تکذیب کرده بود، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول این روزنامه دیروز در یادداشتی در کیهان، بار دیگر بر صحت عملکرد خود پافشاری کرد.

شریعتمداری در یادداشت خود آورده است: وزیر محترم امور خارجه بخوبی می‌دانند در صحت آنچه کیهان به نقل از ایشان آورده و به تیتر اول خود تبدیل کرده بود، کمترین تردیدی نیست و تکذیب آن.... فقط به نفع دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنهاست.

در ادامه این یادداشت آمده است: جناب ظریف و همه مردم شاهد بوده‌اند که مقامات آمریکایی و اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما، با عنوان تسلیم ایران در برابر فشارها و تن دادن به خواسته‌های آمریکا یاد کرده‌اند و جریانات بدنام و بدسابقه داخلی با استناد به این مکالمه تلفنی نابجا آرزوهای برباد رفته خود در جریان فتنه آمریکایی ـ اسرائیلی 88 را نزدیک به تحقق ارزیابی کرده بودند. بنابراین، آیا اعلام صریح این واقعیت که گفت‌وگوی آقای روحانی و اوباما، اقدامی نابجا بوده است، برای تصحیح حرکت دولت و ناامید کردن دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها ضرورت نداشت؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها