عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: همان نسبتی که مشایی با دولت گذشته داشت،هاشمی رفسنجانی با دولت فعلی دارد و عملاً او مشایی دولت یازدهم شده است که این اتفاق را یک انحراف می‌دانیم و معتقدیم رئیس دولت باید جلوی این انحراف را بگیرد.
کد خبر: ۶۰۶۰۹۶
هاشمی در نقش مشایی

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از دخالت‌های هاشمی رفسنجانی در عزل و نصب‌های اخیر دولت گفت: آقای روحانی در چند ماه اخیر نشان داده است با کلیدی که در دست دارد به دنبال حل مشکلات است اما هاشمی رفسنجانی با داس برای درو کردن مقامات اجرایی کشور، وارد شده و طی این مدت نیز تعداد زیادی از عناصر فعال در فتنه 88 به بدنه اجرایی دولت تزریق شده‌اند.

وی با بیان اینکه این رویکرد برای دولت تدبیر و امید مضر است، خاطرنشان کرد: مردم از دولت یازدهم توقع تدبیر و امید دارند و از دولت می‌خواهند برای تدبیر از کلید استفاده کند نه داس.

شبح کنگره آمریکا در مذاکرات هسته‌ای

روزنامه نیویورک تایمز  نوشت:«برخی اعضای دولت آمریکا از اینکه کنگره آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران نقش پلیس بد را ایفا کند، حمایت کرده‌اند.»

وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا و سرپرست نمایندگان این کشور در مذاکرات هسته‌ای، به کمیته روابط خارجی سنا گفته است «تصمیم دارم شبح کنگره را برای ایرانی‌ها احضار کنم».

شرمن گفته است: من به ایرانی‌ها می‌گویم شما فرصت دارید در مذاکرات 15 اکتبر (سه‌شنبه آینده) با کاری ماهوی، تعهدی قابل تصدیق، نظارت و راستی‌آزمایی، صداقت خود را ثابت کنید؛ در آن صورت کنگره هم حرف شما را قبول خواهد کرد».

نیویورک تایمز با اذعان به بی‌اختیاری دولت آمریکا در مذاکرات و انفعال در برابر کنگره که در پنجه لابی صهیونیستی ایپک است، نوشت: کنگره در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران حاضر نیست؛ اما نقش محوری آن در این مذاکرات به عنوان یک «پلیس بد» که منتظر ابتکار عمل ایران در این گفت‌وگوهاست، مورد قبول بسیاری از مقامات در دولت اوباما قرار دارد.

احمدی‌نژاد و برکناری علی دایی

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد برکناری‌اش از این تیم گفت: همه می‌دانستند که احمدی‌نژاد من را از تیم ملی کنار گذاشت.

 علی دایی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به صحبت‌های محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی وقت در خصوص چگونگی حضور او در تیم ملی به عنوان سرمربی و چگونگی برکناری‌اش، آخرین وضعیت پرونده تبانی در فوتبال، کشیده شدن این بحث به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با تایلند، حضور بازیکنان دورگه و اروپایی در تیم ملی و ... صحبت‌های زیر را انجام داد.

 علی‌آبادی اعلام کرده که برکناری علی دایی از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی با نظر احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق بوده است.

 گمانه زنی درباره مذاکرات هسته ای

 تلویزیون آمریکا با اشاره به اظهارنظرها و گمانه زنی ها درباره مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک در ژنو گفت:نشست دو روزه گروه پنج به علاوه یک در خصوص برنامه هسته ای ایران روز سه شنبه در ژنو آغاز می شود و از هم اکنون گمانه زنی در مورد نتیجه این مذاکرات آغاز شده است این دومین دور مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی است.

گزارشگر تلویزیون آمریکا می گوید: قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راس هیئت ایرانی در این کنفرانس شرکت کند آقای ظریف در مراسم افتتاحیه نشست که روز سه شنبه با شرکت دیپلمات های ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان تشکیل می شود شرکت می کند ولی اگر مذاکرات توسط وزیران خارجه این شش کشور انجام نشود آقای ظریف نمایندگان خود را جهت گفتگو خواهد فرستاد .

در حالی که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران می خواهد تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران برداشته شود و خاطر نشان کرده مایل است مناقشه بر سر برنامه هسته ای را در زمان کوتاهی حل و فصل کند ولی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده که سال ها درگیر گفتگو در مورد برنامه هسته ای ایران بوده می گوید هنوز خیلی زود است که نتیجه گیری کرد که مشی متفاوت دولت جدید ایران در مورد گفتگوهای هسته ای به پیشرفت واقعی منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نیما
United States
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
عده ای متاسفانه هیچ علاقه ای به بهبود شرایط زندگی رقت بار مردم ندارند و در نیل به این مقصود از هیچ كوشش فروگذار نمی كنند كه این خود جای بسی تاسف و تاثر دارد
فرصت دهید تا دولت جدید خود انتخاب كند . راه و رسم را
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
اگه كمی انصاف داشته باشین، باید كمی هم به فكر این مردم بدبخت باشین كه كمرشون داره زیر بار فقر میشكن.
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
هاشمی زنده باد زیرا با همه سیاستمداری قوی بفكر معیشت مردم هم هست

نیازمندی ها