وزیر کشور در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی گفت: اگر سرعت انتخابات استانداران کند است در عوض استانداران با دقت انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۶۰۵۰۰۶
واکنش وزیر کشور به اظهارات هاشمی

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر کُند بودن انتخاب استانداران تصریح کرد: استانداران انتخاب خواهند شد و اگر از نظر سرعت کُندی وجود دارد، به خاطر دقت بالا در انتخاب است.

 پیش از این، هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود که طولانی شدن زمان انتخاب استانداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی به صلاح دولت فعلی و مردم نیست.

رویکرد دوگانه آمریکا در قبال ایران

در حالیکه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها ضد ایران شدند، ۳۵ سفیر پیشین و کارشناس برجسته امنیتی آمریکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، از تعامل دیپلماتیک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمایت کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در نامه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا آمده است: زمان در حال اتمام است و آمریکا نمی‌تواند ایران مجهز به سلاح اتمی را بپذیرد و باید به موازات گفتگو، فشار تحریم را تا زمانی که تهران برنامه اتمی را متوقف نکرده، ادامه داد.

در عین حال ۳۵ سفیرپیشین و کارشناس برجسته امنیتی آمریکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، از تعامل دیپلماتیک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمایت کردند.

این ۳۵ کارشناس و مقام پیشین، با ستایش تصمیم باراک اوباما برای استفاده از دیپلماسی در جهت دستیابی به توافق با ایران، از رویکرد جدید دولت حسن روحانی در مورد اعمال شفافیت بیشتر و پذیرش محدودیت‌های بین المللی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور استقبال کرده‌اند‌.

تحریم‌ها به زودی ها برداشته نمی شود

در حالی که تنها چند روز به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب ‌مانده ‌و پیش از این بحث‌های بسیاری درباره ‌احتمال لغو برخی از تحریم‌ها در این مذاکرات برقرار بود، رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داد‌ که غرب آمادگی برداشتن تحریم‌ها به شکل زود‌هنگام و در وسعتی زیاد را ندارد.

به گزارش «تابناک»، رویترز در مطلبی اشاره کرده ‌در حالی که تنها یک هفته تا برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب ‌مانده است، دیپلمات‌های غربی هر گونه احتمال در خصوص برداشته شدن زود هنگام تحریم‌ها یا لغو آن‌ها در مقیاس وسیع را ضعیف ارزیابی کرده‌اند.

رویترز گفته است: اما در عین حال غرب امیدوار است که لحن مذاکرات تغییر جدی داشته باشد و گفت‌وگو‌ها منجر به ایجاد فرصتی برای شکستن بن‌بست برنامه هسته‌ای ایران شود.

به اذعان این نشریه، مقامات غربی بار‌ها اذعان کرده‌اند ‌تا هنگامی که ایران ‌‌‌گام‌های ملموسی برای رفع نگرانی‌ها در‌باره برنامه هسته‌ای خود برندارد، هیچ گونه امتیازی به ایران نخواهند داد.

بررسی روابط تهران- لندن

 تلویزیون بی بی سی در گفتگو با ریچارد دالتون سفیر پیشین انگلیس در ایران به بررسی مناسبات تهران- لندن پرداخت.
 

دالتون با اشاره به احیای روابط ایران و انگلیس در حد کاردار غیر مقیم گفت: گام اول در یک پروسه ای است که طبیعتا الان محقق خواهد شد و نتیجه نهایی آن البته باید بازگشایی دو سفارت در پایتخت دو کشور باشد و ارتباط مستقیم بین دو دولت برقرار شود.

وی افزود: قدم به قدم در مسیر درست قرار گرفته ایم و حرکت خواهیم کرد دولت بریتانیا امیدوار است که هم بتواند مسئله امنیت سفارتش را مطرح کند و شاید بخواهد که با کارمندان محلی در ایران شروع کند. امیدوارم که خدمات کنسولی و خدمات ویزا و امور عادی سفارت و کنسولگری بتوانند دوباره برقرار بشوند اما برای اینکه این اتفاق محقق بشود باید این مراحل آغازین رادید که چقدر موفق هستند.

سفیر سابق انگلیس در ایران گفت: من اطمینان دارم که اگر این حسن نیت دوجانبه حفظ بشود واز گفتگوهای مربوط به مسائل هسته ای که از پانزدهم ماه اکتبر در ژنو از سر گرفته خواهند شد  نتایج عملی ببینیم ، شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود و تدریجا خواهیم دید که بریتانیا هم در چارچوب اتحادیه اروپا به سطح بهتری و پایدارتری از روابط با ایران خواهند رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
كجای حرفای وزیر كشور واكنش به اظهارات هاشمی بود؟!! هاشمی مانند خاتمی جایگاه خوبی در بین مردم ایران دارد بنابراین با این جور رفتارها خودتونو خراب نكنید
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
به نظر من اقای هاشمی گفته استانداران سریع تر عوض شوند اینكه قبلی ها دغدغه رفتن دارند واینهایی كه مایلند زودتر بیایند وكاررا زودتر شروع كنند چرا بعضی ها در مورد این موضوع اظهارنظر ها میكنند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
خواهشا الان كه كشورمون أرامش داره واكنش ملایم ودوستانه داشته باشین نه به این صورت كه حاشیه ها زیاد بشن.هاشمی هم حق داشت یاد اوری كنه
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
۰
۰
درست گفته، مدیران همه دغدغه رفتن را دارند

نیازمندی ها