وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که هم اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است ولی این گفتگوها را تا چند روز آینده علنی نمی‌کند.
کد خبر: ۶۰۵۴۲۰
مذاکرات محرمانه کری با ظریف

به گزارش ایران هسته‌ای، جان کری که در یک کنفرانس خبری در کوالالامپور پایتخت مالزی شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: «البته موضوع غنی‌سازی محور اصلی مذاکرات است و قرار نیست من در این خصوص در اینجا در کوالالامپور درباره آن گفتگو کنم و سوال شما را جواب بدهم.
 
کری اضافه کرد: «گفتگوهای خصوصی اکنون صورت می‌گیرد؛ شخص من گفتگوهای خصوصی با وزیر امور خارجه ایران داشتم و تلاش ما این است که تا آن موقع، این گفتگوها حالت خصوصی داشته باشد. ایران می‌داند که چکار باید بکند تا از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار شود و ما نیز آماده هستیم برای حل و فصل مساله گفتگو کنیم و این باور را داریم و رئیس جمهور اوباما نیز بارها گفته است راه حل مبتنی بر گفتگو راه حل ارجح ماست. از این رو ما گفتگو می‌کنیم ولی این گفتگوها را در چند روز آینده علنی نمی‌کنیم».

دام نتانیاهو برای اعراب

روزنامه النهار لبنان با اشاره به تحولات اخیر و مواضع اسرائیل در قبال مسایل منطقه‌ای از دامی پرده برداشت که صهیونیست‌ها برای رژیم‌های عربی پهن کرده‌اند.

روزنامه النهار لبنان در مطلبی نوشت که اسرائیل در معرکه خود با ایران به بالاترین سطح موجودیتی رسیده است؛ به گونه‌ای که هیچ سازشی را بر نمی‌تابد. این چیزی بود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تریبون سازمان ملل متحد آن را اعلام کرده و پیشتر نیز آن را به اطلاع باراک اوباما رسانده بود.

اسرائیل در راستای خصومت دائمی خود با ایران، پیشنهاد ائتلاف با اعراب را مطرح کرده تا آنها در مقابل ایران بایستند؛ البته باید دید درگیری اعراب با ایران می‌تواند به حدی برسد که جایگزین درگیری موجودیتی آنها با اسرائیل باشد؟ در تاریخ هیچ موضوعی وجود ندارد که نشان دهد درگیری بین اعراب و ایران درگیری موجودیتی باشد.

این مقاله در پایان تاکید می‌کند هر قدر که درگیریهای ایران با کشورهای عربی افزایش یابد، نمی‌تواند به سطح درگیری‌های اعراب و اسرائیل برسد؛ مشکل عرب‌ها با ایران قابل حل است، اما تجربه نشان داده که مشکلات با اسرائیل غیر قابل حل یا سازش است. تنها یک نگاه به موضوع فلسطین می‌تواند هر تردیدی را در این زمینه به یقین تبدیل کند، بنابراین هرگونه پاسخ مثبت به پیشنهاد نتانیاهو در مورد قرار دادن اعراب در مقابل ایران به جای اسرائیل دامی است که برای به رسمیت شناخته شدن اسرائیل پهن شده است.

اوباما : تحریم‌های ایران را کاهش می دهیم

در بحث از مذاکرات هسته‌ای ایران و چشم‌انداز حصول توافق‌ در این زمینه میان ایران و غرب، بحث برداشته شدن تحریم‌های وضع شده علیه ایران، همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه بوده است. در این میان، برخی منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند، اوباما طی گفت‌و‌گویی با نتانیاهو از عزم خود برای کاهش تدریجی تحریم‌های ایران خبر داده است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم اسرائیل مدعی شده که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به تازگی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل گفته، دولت آمریکا می‌خواهد روند برداشتن تدریجی تحریم‌های اقتصادی ایران را آغاز کند.

این سایت که مدعی است خبر فوق را از منابع خود در واشنگتن و تل آویو به دست آورده، می‌افزاید، این روند برداشته شدن تحریم‌ها، چندان چشمگیر ‌نیست، ولی‌ شامل تحریم‌های «اساسی» خواهد شد.

هاشمی رئیس‌جمهور است یا روحانی

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با انتقاد از اظهارات‌ هاشمی درباره تاخیر در انتخاب استانداران، گفت: انتخاب استاندار حق دولت است اما نمی‌دانم هاشمی رئیس‌جمهور است یا روحانی.

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در گفت‌وگو با  فارس در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه تاخیر در انتخاب استانداران به صلاح مردم نیست، گفت: کسی در کار دولت دخالت نمی‌کند اما اینکه سعی شود تا برای همه استانداری‌ها عناصر اصلاح‌طلب گذاشته شود، به طور طبیعی عده‌ای را ناراضی می‌کند.

وی در عین حال با بیان اینکه جایگاه هاشمی باید حفظ شود، گفت: این رئیس‌جمهور است که اگر اقدامی انجام دهد در مجلس مورد سوال قرار می‌گیرد نه رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام لذا روحانی باید در دورانی که در سیاست خارجی کار می‌کند، تدبیری داشته باشد که همه پشت سر دولتش قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها