سیدحمید روحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

«مرگ بر آمریکا» صریح آیه قرآن است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ، در واکنش به خاطره اخیر هاشمی مبنی بر نظر امام راحل در مورد شعار «مرگ بر آمریکا» با تاکید بر اینکه برخی ها قبله و آرمان شان آمریکا است، گفت: ما آنچه از امام در مورد آمریکا به یاد داریم، این جمله تاریخی است که «آمریکا شیطان بزرگ است».
کد خبر: ۶۰۵۷۲۸
واکنش‌ به خاطره هاشمی در مورد آمریکا

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی مبنی براینکه امام(ره) موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند، گفت: ما آنچه از امام در مورد آمریکا به یاد داریم و در تاریخ ثبت شده است این جمله است که «آمریکا شیطان بزرگ است» و امام راحل بارها تاکید کرده بودند مطالبی که از من گفته می شود باید با سند باشد.

وی بیان این سخنان بعد از یک تماس تلفنی کوتاه و درحالیه هنوز هیچ قدمی مثبتی از سوی آمریکا در قبال ایران برداشته نشده است را ناشی از غرب زدگی دانست و گفت: برخی ها آرمان و قبله شان آمریکا است.

عضو شورای مرکزی جمعه روحانیت مبارز گفت: کسانیکه صحبت از حذف شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند باید بگویند آمریکا چه اقدام مثبتی در برابر ایران برداشته است؟ آیا تحریم ها برطرف شده است؟ آیا دارائی های بلوک شده ایران پس داده شده است؟ آیا آمریکا برای سرنگونی هواپیمای مسافربری ما اظهار ندامت و پشیمانی کرده است؟ آمریکا چند قدم برداشته است که ما شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم.

اظهارت متناقض در جبهه اصلاح طلبان

در حالی که سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان معتقد است هیچ تغییری در هیئت رئیسه، ریاست و سخنگوی این جبهه صورت نگرفته است، دبیر این جبهه از انتخاب «حق‌شناس» به عنوان رئیس و سخنگوی این جبهه خبر می‌دهد.

 مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تغییر در ترکیب جبهه اصلاح‌طلبان ضمن تکذیب این موضوع اظهار داشت: هیچ تغییری در هیئت رئیسه، ریاست و سخنگوی این جبهه صورت نگرفته است.

محتشمی با بیان اینکه جلسه شورای عالی این جبهه در روز چهارشنبه با حضور اکثریت اعضا و ۱۲ عضو از ۱۸ عضو اصلی تشکیل شد،‌ تصریح کرد: بررسی صلاحیت مجدد دو نفر از اعضا به دلیل تخلفات انضباطی و تشکیلاتی در دستور جلسه اعضای جبهه اصلاح‌طلبان قرار داشت که پس از بحث و بررسی‌ در شورای عالی جبهه، نظر نهایی برای بررسی لغو عضویت آنها به جلسه بعد موکول شد.

این اظهارات در حالی است که مجید بهمن‌زاده دبیر جبهه اصلاح‌طلبان با انتشار اطلاعیه‌ای که یک نسخه از آن را نیز در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، از انتخاب محمد جواد حق‌شناس به عنوان رئیس و سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان خبر داده است.

تکذیب تماس محرمانه جان کری با ظریف

محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ادعای تماس یا مکالمه تلفنی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا را دروغ محض نامید.

 به گزارش «تابناک»، خبرگزاری‌های داخلی ایران به نقل از جان کری گزارش داده بودند که وی هم‌اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه ایران است.

اما وزیر خارجه ایران ‌گفته است، نه تنها پس از نیویورک وی هیچ تماس و یا مکالمه‌ای اعم از محرمانه و غیر‌محرمانه با وزیر خارجه آمریکا نداشته، بلکه جان کری حتی در این مدت تلاشی هم برای برقراری مکالمه با وی نداشته است.

ظریف همچنین افزود: جان کری هم احتمالا چنین مطلبی را بر زبان نیاورده، ‌چون اصلا چنین تماس‌هایی نبوده است و اصل مطلب درست نیست‌ و احتمالا سوء‌برداشت‌هایی در این زمینه شده است.

پارلمان اصلاحات

جریان فتنه همراه با طیف افراطی اصلاح طلبان در صددند اقدام به تشکیل پارلمان اصلاحات در سطح دانشگاه ها، آموزش و پرورش، تشکل های کارگری، کارمندی، استان ها، شهرستان ها و مناطق نمایند.

به گزارش مشرق، سعید حجاریان که از مبتکران این طرح است درباره آن گفته است: پارلمان اصلاحات ایده خوبی است. ایده‏ ای است که می‏خواهد از پایین شکل بگیرد؛ از سطح مناطق، شهرستان‏ها، استان‏ها و مرکز. هرمی باشد که افراد، درون آن سازمان می‏یابند.

وی افزود: منتهی مشکل پارلمان این است که قرار باشد جای احزاب را بگیرد. در حالیکه پارلمان یعنی قوه مقننه. مادامی که نگوییم قوه مجریه پارلمان چیست و کیست؛ این طرح ابتر خواهد بود. باید نشان داد بازوی اجرایی پارلمان چیست؟ مصوبات پارلمان اصلاحات را قرار است چه کسی اجرایی کند؟ آیا قرار است پارلمان اصلاحات جایگزین دفتر سیاسی احزاب شود که محال است. یا آنکه می‏خواهد مستقلا بازوی اجرایی بسازد که خلاف قانون احزاب است و قانون خاص می‏خواهد.

حجاریان در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات فراروی پارلمان اصلاحات، پیشنهاد جبهه ملی اصلاح طلبان را داده و گفته است:به نظرم، الگوی جبهه ملی مناسب است. به هر حال، ایده ‏ای بود که مدتی کار کرد. اما باز برمی‏گردم به همان حرف اول. می‏توان راه‏های مختلفی را رفت؛ اما هیچ چیز جای حزب را نمی‏ گیرد. باید موانع پیش‏روی فعالیت احزاب را برداشت. احزاب را باید از حصر نجات داد. مشکل کنونی، حصر احزاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
فحاشی بجزا ینكه آبروی فحاش را ببرد چیز دیگری ندارد
مجیدافشاری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
سلام خسته نباشید با كمال تشكر از زحمات شما روزنامه نگاران جمهوری اسلامی . من بردارشهید هستم و بخاطر ملت ایران و تمام شهیدان ایران خاطر نشان میكنم مرگ بر امریكا هیچ زمانی نباید ازسر زبان مردم ایران پاك شود امریكاه دشمن بزرگ ایران اسلامی میباشد با زبان راسخ وبخاطر خون شهدای هشت سال دفاع مقدس به این شیطان بزرگ همگی همصدا میگویم مرگ بر امریكا
ناشناس
Switzerland
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
اینقدر آتش كوره زیاد نكنید مگر هاشمی چیكار كرده ، دلش بحال مردم می سوزد
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
سلام
ای كاش می شد بعضی ما انسانها فحاشی و بی ادبی به دیگران را كنار گذاشته و شیوه امامان عزیزمان
را سرلوحه قرار دهیم كه هیچگاه زبان خود را به تهمت و ناسزا باز نكنید كه موجب بدبختی و سبكی شما در جامعه می باشد . حال این فحاشی می خواهد از ربان هركسی بیرون بیاید.

نیازمندی ها