یواشکی روزنامه‌ها

پس از ظریف نوبت به جنتی رسید

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۵۲۸۰
پس از ظریف نوبت به جنتی رسید

امام: نفوذی‌ها حرف‌های خود را از زبان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند

روزنامه کیهان نوشت: هاشمی رفسنجانی در حالی مدعی شد امام راحل با پیشنهاد «حذف شعار مرگ بر آمریکا» موافق بوده که حضرت امام در آخرین موضع‌گیری‌های خود موضع صریحی علیه رژیم مستکبر آمریکا داشتند.

به گزارش جهان نیوز، امام‌خمینی(ره) در تاریخ دوم فروردین 68 در پیامی به مهاجرین جنگ تحمیلی تصریح کردند: امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادی خودفروخته خود از منافقین و لیبرال‌ها و بی‌دین‌ها را که کشتن روحانیون و افراد بی‌گناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذ‌ی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که حرف خود را از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند.

ایشان در این پیام فرمودند: من بارها اعلام کرده‌ام که با هیچ کس در هر مرتبه‌ای که باشد عقد اخوت نبسته‌ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب‌الله اصل خدشه‌ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است. ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده‌های همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرال‌ها دفاع می‌کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند. اگر ایادی بیگانه و ناآگاهان گول خورده که بدون توجه بلندگوی دیگران شده‌اند، از این حرکات دست برندارند، مردم ما آنها را بدون هیچ‌گونه گذشتی طرد خواهند کرد.

حضرت امام سپس یادآور شدند: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.

امام در این پیام فرموده بودند: من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه‌داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.

اخیرا صادق زیباکلام در روزنامه شرق نوشته بود که با روش هاشمی در کمک گرفتن از امام مخالف است چرا که «مطمئن نیستم این شیوه خیلی درست باشد و با مرام خود امام سازگاری ندارد.»

آمریکا و اسرائیل سال‌هاست نقش پلیس خوب و بد را علیه ایران بازی می‌کنند

کیهان آورده است: پژوهشگر ارشد شورای روابط خارجی آمریکا اذعان‌کرد نقش‌ها میان آمریکا و اسرائیل تقسیم شده و این دو، نقش پلیس خوب و پلیس بد را علیه ایران بازی می‌کنند.

الیوت آبرامز در مصاحبه با صدای آمریکا و در پاسخ این سؤال که شما در مصاحبه با نشریه فارن‌افرز سناریوی «پلیس خوب، پلیس بد» را مطرح می‌کنید. برای کسب یک توافق محکم و سختگیرانه با ایران، آیا اسرائیل باید نقش پلیس بد را بازی کند؟ گفت: بله، درست است. اسرائیل طی چند سال گذشته همین نقش را بازی می‌کرده است و همین اصرارها برای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان انگیزه‌ای ایجاد کرد تا علیه ایران تحریم اعمال کنند و چارچوب مذاکرات را در قالب سختگیرانه‌تری مطرح کنند. من فکر می‌کنم فشار اسرائیل نقش مؤثری در این امر ایفا کرد.

خبرنگار صدای آمریکا پرسید «ایالات متحده و اسرائیل سالیان بسیار طولانی متحد نزدیکی بوده‌اند. آیا فکر می‌کنید ممکن است مسئله هسته‌ای ایران شکافی بین این دو ایجاد کند؟» و آبرامز در پاسخ گفت: فکر نمی‌کنم. در کنگره ایالات متحده و در سراسر کشور اتخاذ موضع سختگیرانه نسبت به ایران از حمایت بسیار بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که ایالات متحده و اسرائیل در مورد عقد یک توافق مثبت و خوب با ایران اختلاف نظر داشته باشند و ما فکر کنیم که توافق خوبی کسب کرده‌ایم و اسرائیلی‌ها آن‌ها را بد بدانند. خوب البته اختلاف نظر وجود دارد و خوشایندشان نخواهد بود اما به هر حال ما کماکان مهمترین متحد آن‌ها خواهیم بود.

در همین حال به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت لابی صهیونیستی آیپک خواستار ادامه و تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی کنگره آمریکا شد. کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل مشهور به آیپک با توزیع یادداشتی در کنگره آمریکا از نمایندگان این کشور خواست فشار آمریکا به ایران را کاهش ندهند.

لطفا تماس نگیرید؛ «کدخدا»ی موردنظر رعیت است!

کیهان نوشت: جریان سازش و کرنش در برابر آمریکا که آن را کدخدای دنیا می‌خوانند نمی‌داند که در صورت پذیرش این منطق باید در مقابل کدخدای کدخدا کرنش کند.

پایگاه اینترنتی رجانیوز با اشاره به این منطق که آمریکا کدخدای دنیاست و باید با او کنار آمد، نوشت: درباره این فرمول «کدخدایی» پرسشی وجود دارد و آن اینکه اگر کدخدای موردنظر دولت، خودش رعیت یک کدخدای دیگر باشد، آنگاه تکلیف چیست؟

به این موارد عنایت کنید:

- اوباما پس از مذاکره تلفنی با دکتر روحانی بلافاصله در نطق تلویزیونی خود تاکید کرد، در طول این روند ما با دوستان و هم‌پیمانان خود در منطقه از جمله اسرائیل در تماس نزدیک خواهیم بود.

- رویترز به نقل از یک مسئول بلندپایه در دولت آمریکا خبر داد: آمریکا در خصوص گفت‌وگوی تلفنی که بین اوباما و روحانی انجام شد، با دولت اسرائیل در تماس بود.

- سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا (در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان) گفت: ما در این روند، در تماس و ارتباط مستقیم با هم‌پیمانان اسرائیلی خود هستیم.

- دن شپیرو سفیر آمریکا در تل‌آویو اظهار داشت: اهداف آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران مطابق هم است.

- جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: اگر اسرائیل نبود ما باید اسرائیلی می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد. موضع اوباما در مورد اسرائیل تغییر نکرده است. حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است.

رجانیوز افزود: نقطه اوج این اظهارنظرها نیز در جریان سفر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با اوباما بیان شد.

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تاکید بر اینکه مفتخر است که در این اتاق بیشتر از هر یک از سران جهان از نتانیاهو استقبال کرده است، ادعا کرد، «من و نتانیاهو بر این باوریم که تحریم‌ها علیه ایران، آن‌ها را در موقعیت مذاکره قرار داده است» و «ما هیچ گزینه‌ای اعم از گزینه نظامی را در ارتباط با ایران از روی میز خارج نکرده‌ایم.» در واقع اوباما، ضمن اشاره به راهکار دیپلماتیک در قبال ایران، همان راهبرد دو مسیره «فشار- دیپلماسی» را مورد تاکید قرار داد. یعنی فشار (تحریم و تهدید نظامی) برای متقاعد کردن ایران به تغییر رفتار متناسب با نظر آمریکا و رژیم صهیونیستی.

بیان این اظهارات و تاکید بر تکرار روش‌های خصمانه گذشته آن هم پس از گفت‌وگوی تلفنی بی‌سابقه با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و واگذاری یک امتیاز بزرگ، نشان می‌دهد که کدخدای مدنظر این بار نیز همان دست چدنی قالب گرفته در دستکش نرم مخملی و نقاب ‌فریب و عدم صداقت را بر چهره دارد و لیاقت اعتماد دولت و ملت ایران را ندارد و از نگاهی دیگر، اساسا جریان خوش‌بین به غرب تشخیص درستی از کدخدا نداشته و کدخدای موردنظر آنان، خود رعیت رژیم صهیونیستی است.

تعبیر دقیق رهبر انقلاب از نسبت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی یک تعبیر واقع‌بینانه و دقیق بود: «ما دولت ایالات متحده آمریکا را دولتی غیرقابل اعتماد می‌دانیم؛ دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشکن، دولتی سخت در پنجه تصرف و اقتدار شبکه صهیونیسم بین‌المللی که به خاطر رعایت خواسته‌ها و منافع نامشروع شبکه صهیونیستی بین‌المللی مجبورند با رژیم غاصب و جعلی اشغال‌کننده فلسطین مماشات کنند، در مقابل او نرمش نشان بدهند، اسمش را می‌گذارند منافع آمریکا، در حالی که به کلی منافع ملی آمریکا با آنچه امروز اینها در حمایت از [آن] رژیم جعلی انجام می‌دهند، منافات دارد؛ از همه دنیا دولت ایالات متحده آمریکا باج می‌گیرد و به رژیم جعلی صهیونیستی باج می‌دهد.»

نتانیاهو بی‌‌آن که سرخ شود 18 سال است دروغ می‌گوید

روزنامه کیهان آورده است: روزنامه آلمانی فرانکفورترروند شاو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را سیاستمداری وقیح و دروغگو معرفی کرد.

این روزنامه با مرور گزافه‌گویی‌های چند هفته اخیر نتانیاهو علیه ایران نوشت: او بدون اینکه سرخ شود از 18 سال پیش (از 1995) بدون وقفه، با حرف‌هایی تند خبر از دستیابی ایران به بمب اتم در «پس فردا» می‌دهد. آیا اگر یک نفر در حالی که سلاح‌های اتمی خود را مخفی می‌دارد، پس از چندمین بار که این حرف را اعلام کرده و درست نبوده، باورپذیری خود را از دست نمی‌دهد؟

یورگن تودنهوفر نویسنده این مقاله که کارشناس کنترل تسلیحات و از اعضای سابق پارلمان آلمان است، همچنین تاکید کرد ایران سالهاست در زمینه برنامه هسته‌ای آماده توافق است اما آمریکا سیاست تهاجمی خود را ادامه داد و تأسیسات هسته‌ای غیرنظامی ایران با ویروس‌های کامپیوتری مورد حمله قرار گرفت و تحریم‌ها به داروهای ضد سرطان و ام‌اس توسعه یافت. ایران هفته‌ای یک بار تهدید به حمله نظامی شد و پنج دانشمند هسته‌ای کشور ترور شدند.

روزنامه آلمانی با بیان اینکه لابی ضد ایرانی پرنفوذی در آمریکا حکومت می‌کند که از جان کین تا هیلاری کلینتون عضو آن هستند، خاطرنشان کرد: هیلاری کلینتون نیز که از تحریم‌های فلج‌کننده و گزنده دفاع کرد، می‌خواست ایران را محو کند.

این روزنامه با اشاره به آشکار شدن دروغ‌های صهیونیستی و لابی ضد ایرانی در آمریکا می‌نویسد: نتانیاهو باید نگران باشد که دیگر نه فقط درباره بمب اتمی بالقوه ایران که در مورد سلاح‌های اتمی بالفعل اسرائیل و سلاح‌های شیمیایی این رژیم نیز صحبت خواهد شد. شاید یک سیاستمدار غربی هم جرأت پیدا کرده و بگوید که تهدید به جنگ تهاجمی مخالف حقوق بین‌الملل است؛ یعنی تهدیدهای آمریکا و اسرائیل. آیا کسی به عنوان دوست این دو دولت اجازه دارد تا به صراحت این حرف را بیان کند؟

لوموند: آمریکا در ماجرای تحریم‌ها سر فرانسه کلاه گذاشت

کیهان نوشت: «آمریکا با فشار تحریم‌ها رقبا را از بازار ایران خالی کرد تا خود بتواند در بحران اقتصادی به این بازار پاکسازی شده برگردد».

روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار این تحلیل، از عملکرد دولت فرانسه در قبال ایران انتقاد کرد و نوشت: سفارت فرانسه در تهران بسیاری از پرسنل خود را تعدیل کرده است ( به عنوان مثال در حال حاضر بخش بازرگانی وجود ندارد). انتظار برای حضور شرکت‌های فرانسوی در ایران بالاست و این در حالی است که رقبای ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی نقش مسئولان اقتصادی و سیاسی را بازی می‌کنند. بدتر از آن نیز وجود دارد؛ آمریکایی‌ها می‌خواهند جای فرانسوی‌ها را بگیرند. استراتژی واشنگتن روشن است، خالی کردن بازار ایران از رقبا با اعمال تحریم‌ها و فشارها، و بازگشت به همین بازار «پاکسازی شده».

لوموند افزود: این یک رقابت ناعادلانه است و فرانسوا اولاند باید هر چه سریعتر واکنش نشان دهد. به علاوه، ایجاد یک بخش اقتصادی و بازرگانی و حمایت از شرکت‌های فرانسوی یک اولویت محض برای انجام یک رقابت عادلانه است.

یادآور می‌شود کاهش روابط اقتصادی فرانسه با ایران در زمینه خودروسازی که تحت فشار آمریکا صورت گرفت باعث بیکار شدن حداقل 8 هزار کارگر فرانسوی شده است.

پس از ظریف نوبت به جنتی رسید

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که با وجود گذشت 4 ماه از انتخابات و انجام برخی تحولات در فضای کشور، ظاهراً برخی ها همچنان اصرار دارند تا به جامعه القا کنند که هیچ تغییری اتفاق نیفتاده است. سخنان وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که باعث شد این دیپلمات از صحبت غیرعلنی با برخی نمایندگان ابراز پشیمانی کند. بعد ازآن سخنان علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازه‌ای وسیع‌تر یعنی اخبار صدا و سیما نیز به صورت ناقص منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که دیروز سه معاون وزیر ارشاد، معرفی شدند و وزیر ارشاد که خود اولین مطرح کننده موضوع حذف ممیزی قبل از انتشار کتاب‌ها بود، به مناسبت معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس صالحی، به همین موضوع گریزی زد و به انتقاد از ممیزی سلیقه‌ای در دوره گذشته پرداخت.

 وی البته در واکنش به نامه اخیر ده‌ها نویسنده که خواستار حذف کامل ممیزی شده بودند، اظهار کرد که حذف کامل ممیزی در همه زمینه‌ها ممکن نیست و البته اضافه کرد که در برخی موارد نظیر کتب علمی و دینی (غیر از عرفان‌های کاذب) این امر ممکن است و مشکل بیشتر در ادبیات داستانی و رمان است. وزیر ارشاد سپس به بیان برخی مثال‌های ناراحت کننده از سانسورهای سلیقه‌ای گذشته پرداخت، اما از کل این سخنان که 80 درصد انتقاد از سانسورهای گذشته و 20 درصد تاکید بر ادامه ممیزی طبق قانون بود، رسانه ملی تنها به نقل 4، 5 جمله جنتی پرداخت که در آن20 درصد جا می‌گرفت و به گونه ای بود که انگار در وزارت ارشاد بر همان پاشنه سابق می چرخد.

هوشمندی لاریجانی مقابل شبکه سی‌ان‌ان

ایران آورده است: خبر دیگر این که رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان، مانع تلاش کریستین امانپور، مجری این شبکه برای القای اختلاف میان مقامات ایران شد. زمانی که امانپور از لاریجانی پرسید چه چیزی بود که رهبر ایران گفت بجا نبود؟ لاریجانی گفت: من از ایشان نپرسیده‌ام و زمانی که کریستین امانپور پرسید آیا از نظر شما گفت‌وگوی اولیه با باراک اوباما بجا بود؟ رئیس مجلس گفت: من فکر می‌کنم وقت را صرف این امور نباید کرد. موضوع مهم این است که ما نیاز به دیپلماسی و ابتکار سیاسی برای حل موضوعات داریم.

دلالان تحریم چه کسانی هستند؟

روزنامه ایران نوشت: شنیدیم که رئیس دفتر رئیس جمهوری به تازگی عنوان کرده که عده‌ای در داخل از برطرف شدن تحریم‌ها خوشحال نیستند، عده‌ای که نهاوندیان آنها را دلالان تحریم نامیده است. اما دلالان تحریم چه کسانی هستند؟ این برای نخستین بار است که یک مقام ارشد دولتی به این صراحت از مخالفت عده‌ای در داخل کشور با لغو تحریم‌ها سخن گفته است. عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس هیات مدیره شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران در پاسخ به این سؤال گفته: در چند سال گذشته و بویژه پس از تشدید تحریم‌ها شواهد نشان می‌دهد که عده‌ای منافع اقتصادی زیادی در این مقطع به دست آورده‌اند. این افراد کسانی هستند که به هر دلیل با راه‌های انتقال پول، واردات و صادرات و تامین مواد اولیه از خارج آشنا بوده و به دلیل سخت شدن شرایط در دوران تحریم توانسته‌اند منافع کلانی به دست آورند.

وعده سلامتی برای راه اندازی حزب جدید

ایران آورده است: با خبر شدیم که محمد سلامتی دبیرکل تشکل منحل شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با یک خبرگزاری(فارس)، با تاکید براینکه به دنبال احیای حزب منحل شده خود است، خبر راه‌اندازی حزب جدید خود را تأیید کرد. وی همچنین تصریح کرد: در آینده در این مورد بیشتر صحبت خواهم کرد.

تکذیب تشکیل شورای فرماندهی اصلاح طلبان

ایران نوشت: خبر رسیده که دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: افراطیون هیچ عمل اعتدالی، عاقلانه و مطابق با مصالح را تحمل نمی‌کنند زیرا عملاً با عمل عاقلانه و مفید بودن مخالفند. هادی خامنه‌ای تشکیل شورای فرماندهی اصلاح‌طلبان را کذب محض و جو‌سازی رسانه‌ای خواند و گفت: اصلاح‌طلبان نیازی به تشکیل شورای فرماندهی ندارند، اصلاً چنین اصطلاحاتی در ادبیات ما نمی‌گنجد. ما به دنبال آرامش و اعتدالیم نه جنگ و دعوا. در حال حاضر هم شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان متشکل از ۱۸ حزب فعالیت می‌کند که به‌صورت دوره‌ای ریاست آن به هر یک از احزاب می‌رسد و هیچگاه نیز تعطیل نشده و ادامه خواهد داشت.

تلاش‌های صهیونیست‌ها ادامه دارد!

ایران آورده است: یک خبر دیگر این که وزیر جنگ رژیم ‌صهیونیستی که به امریکا سفر کرده، بار دیگر نسبت به افتادن در دام ایران هشدار داد و گفت: نباید به کاهش تحریم‌های ایران تن داد. «موشه یعلون» در دیدار با «چاک هیگل» وزیر دفاع امریکا گفت: هرگونه کاهش تحریم‌ها همه چیز را تضعیف می‌کند، مادامی که به اهدافمان نرسیده‌ایم نباید در دام آن‌ها بیفتیم.

حضور مرتضوی در دادسرا

ایران نوشت: مطلع شدیم که سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران با شکایت فاضل لاریجانی به اتهام ضبط و انتشار غیرمجاز مکالمات، روزسه‌شنبه در دادسرای کارکنان دولت حضور یافت. محمد اصلانی وکیل مرتضوی با بیان این مطلب، به ایسنا گفت: حضور سعید مرتضوی در دادسرا به دلیل شکایت فاضل لاریجانی است و وی به صورت تلفنی احضار شده بود. وی با بیان این که این نخستین حضور مرتضوی در رابطه با این پرونده بوده است، گفت: هنوز تفهیم اتهامی صورت نگرفته است.

مجلس، مخالف توقف هدفمندی یارانه‌ها

ایران آورده است: دست آخر این که عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت نمایندگان مجلس مخالف توقف اجرای هدفمندی یارانه‌ها هستند. حسین علی حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار نظر یکی از نمایندگان در مورد این که کلیت نمایندگان مجلس موافق حذف هدفمندی یارانه‌ها هستند، اظهارداشت: این نظر شخصی آن نماینده بوده ولی هم‌اکنون فضای مجلس بدین گونه نیست. حاجی دلیگانی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق حذف سه دهک بالای درآمدی در لایحه بودجه هستند، ولی به هیچوجه موافق حذف کامل هدفمندی یارانه‌ها نیستند. یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود که کلیت مجلس شورای اسلامی موافق حذف هدفمندی یارانه‌ها هستند.

واکنش‌ها به احتمال فعالیت دوباره سازمان مجاهدین انقلاب

روزنامه جام جم نوشت: در پی اعلام آمادگی دبیرکل حزب منحل‌شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای تشکیل حزبی جدید، عبدالله ناصری، عضو سابق این تشکیلات منحل شده نیز گفت که طبیعتا اگر برای بازگشایی و احیای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی موفق به فعالیت با نام گذشته نشویم، حزب جدید با اساسنامه و مرامنامه جدید شکل می‌دهیم.اما در واکنش به این اظهارات درباره تلاش سازمان مجاهدین برای بازگشت به عرصه سیاسی، جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که «قطعا فولکس اسقاطی مجاهدینی‌ها نه به راه خواهد افتاد و نه خواهد توانست با برند دیگری وارد ساحت سیاسی کشور شود.»اظهارات جوکار درباره فولکس مجاهدینی‌ها، اشاره‌ای به اظهارات چند سال قبل سعید حجاریان است که گفته بود کل اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در یک فولکس جا می‌شوند.

وقتی ایرانیان نمی‌توانند به روحانی رأی بدهند!

جام جم آورده است: وب‌سایت روزنامه انگلیسی گاردین یک نظرسنجی درباره برنده احتمالی جایزه صلح نوبل امسال برگزار کرده که یکی از گزینه‌های آن حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان است.به گزارش خبرآنلاین، در حالی این نظرسنجی امروز به پایان می‌رسد که روحانی در صدر گزینه‌های احتمالی دریافت این جایزه قرار دارد، اما نکته جالب توجه این نظرسنجی این است که کاربران ایرانی نمی‌توانند در آن شرکت کنند. گرچه وب‌سایت گاردین رسما فیلتر نیست و می‌توان به صورت نصفه نیمه به آن دسترسی داشت، اما این محدودیت که احتمالا از ناحیه فیلترینگ داخلی نبوده و مربوط به محدودیت‌های اعمال شده از سوی گوگل برای کاربران ایرانی است، سبب شده تا بخش شرکت در نظرسنجی آن فعال نباشد.

تعریف ظلم سیاسی از دیدگاه هاشمی

جام جم نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که این روزها اظهارنظرهایش با واکنش‌های مثبت و منفی گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود، دیروز در دیدار فعالان سیاسی سه استان آذربایجان شرقی، زنجان و تهران دسترسی به اجماع کامل سیاسی در کشورها را تقریبا غیرممکن دانست و گفت که دموکراسی بر پایه رأی اکثریت است و هیچ اقلیتی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف به خواسته‌های مردم بی‌احترامی کند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غصب اراده مردم را یک ظلم سیاسی دانسته و یادآور شد: همه باید این جمله رهبری را که رأی مردم حق‌الناس است، رأی‌العین خود قرار دهند.

طیبی جایگزین یادگاری‌شد

جام جم آورده است: قطار تغییرات مدیریتی پس از انتخابات بیست و چهارم خرداد سرانجام به جهاد دانشگاهی رسید و آن‌گونه که خبرگزاری تسنیم خبر داده، در جلسه دیروز هیات امنای جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است. در صورت تصویب نهایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، طیبی رسما رئیس جدید جهاد دانشگاهی می‌شود. یادآور می‌شود، حمیدرضا طیبی پیش از محمدحسین یادگاری نیز ریاست جهاد دانشگاهی را برعهده داشت.

رای مجلس به فیاض شجاعی برای دادستانی دیوان محاسبات کشور

جام جم نوشت: پس از رأی‌گیری‌های متعدد، سرانجام دیروز فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور شد. فیاض شجاعی که پس از یک قرعه‌کشی به دلیل آرای یکسان با رقیبش، به عنوان نامزد دادستان دیوان محاسبات از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به مجلس معرفی شده بود با رای موافق 124 نماینده از مجموع 199 نماینده حاضر به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

حسینیان: اصلاح‌طلبان روحانی را مستاجر می‌دانند

جام جم آورده است: روح‌الله حسینیان، از نمایندگان اصولگرای مردم تهران در مجلس گفت که اصلاح‌طلبان به دنبال مستاجر خواندن روحانی هستند و در محافل پنهان خود هیچ‌گونه عذری ندارند که بگویند، دولت روحانی دولت هشت ساله نبوده و می‌تواند در چهار سال به پایان برسد. وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داده است: اصلاح‌طلبان در عین این‌که تلاش می‌کنند تا از ظرفیت‌های دولت یازدهم برای حضور در حاکمیت بهره‌گیری کنند، احیای جنبش اجتماعی را نیز در دستور کار خود دارند و آن را اهرم «فشار از پایین» می‌دانند.

مدیرمسئول سایت انتخاب آزاد شد

جام جم نوشت: مصطفی فقیهی، مدیرمسئول و سردبیر سایت «انتخاب» که صبح دوشنبه به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود، بعد از ظهر همان روز به اتهام  «نشر اکاذیب» بازداشت و از دادگاه، روانه بند 350 زندان اوین شد. با این حال آن‌گونه که همین سایت گزارش داده است، وی ساعت 21 سه‌شنبه‌ شب با سپردن قرار وثیقه یکصد میلیونی آزاد شده است.

از سر گیری فعالیت سازمان مجاهدین انقلاب؟

روزنامه تهران امروز نوشت: عبدالله ناصری، عضو سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با مهر درباره برنامه اعضای سابق تشکل منحل شده سازمان مجاهدین در پی آزادی تعدادی از چهره‌های شاخص از زندان گفت: از آنجا که معتقدیم انحلال سازمان در دولت دهم در مسیر قانون صورت نگرفته است و به‌زعم همه اعتراضاتی که صورت گرفت به ناچار سازمان به صورت یک طرفه منحل شد، در دولت فعلی که وزارت کشور و دستگاه‌های ذی ربط ادعای بحق اجرای قانون در چارچوب تدبیر و اعتدال را دارند درخواست لغو انحلال به جریان افتاد.

ابهام درباره حضور روحانی در دانشگاه

تهران امروز آورده است: داوری مسئول روابط‌عمومی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با تسنیم درباره دعوت مسئولان دانشگاه از رئیس‌جمهور برای حضور در این دانشگاه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: برنامه‌ریزی و نامه‌نگاری‌ها در این زمینه انجام شده است ولی هنوز حضور ایشان قطعی نشده است.

وی افزود: حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی و به دعوت مسئولان دانشگاه است. داوری درباره زمان حضور احتمالی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران نیز گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای هفته آینده است ولی هنوز این مسئله قطعی نشده است. با این حال دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران گفته دوشنبه هفته آینده روحانی به دانشگاه تهران می‌رود.

جدایی اصلاح‌طلبان از دولت؟

تهران امروز نوشت: روح‌الله حسینیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی جدی‌ برای کسب کرسی‌های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند، تصریح کرد: جدایی میان اصلاح‌طلبان و گفتمان اعتدال بی‌شک از این انتخابات شکل عینی به خود گرفته و موجب می‌شود که بالانس قدرت اجتماعی میان این دو جریان مورد ارزیابی جدی قرار گیرد. وی بر همین اساس یادآور شد: این نشانگر آن است که همراهی امروز اصلاح‌طلبان تنها برای بهره‌گیری از موقعیت‌هایی است که دولت یازدهم می‌تواند برایشان ایجاد کند و پس از ثبات اصلاح‌طلبان در این زمینه باید شاهد زاویه گرفتن بیش از پیش این جریان از دولت یازدهم بود.

عصبانیت رژیم صهیونیستی از انتخاب ایران

تهران امروز آورده است: رژیم صهیونیستی از انتخاب ایران به عنوان گزارشگر کمیته امور خلع سلاح و امنیت بین‌الملل انتقاد کرد. ران پروسور، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که روز سه‌شنبه به گردش در‌ آمد مدعی شد که قابل قبول نیست کشوری که به دلیل برنامه هسته‌ای‌اش تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد اجازه پیدا کند از جایگاه گزارشگر برخوردار شود. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پروسور در این نامه مدعی شد: اجازه دادن به ایران برای فعالیت در زمینه کمیته عالی رتبه خلع سلاح سازمان ملل مانند این است که یک قاچاقی بزرگ را مدیرعامل یک شرکت دارویی کنید.

سختی راه‌اندازی حزب جدید

روزنامه آرمان نوشت: محمد سلامتی دبیرکل حزب منحل شده مجاهدین انقلاب اسلامی گفت که راه‌اندازی حزب جدید سخت است اما از آنجا که تحزب منجر به پیشرفت کشور می‌شود؛ او و دوستانش منافع و مصالح کشور را در نظر می‌گیرند و این سختی را پذیرا خواهند بود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
۰
۰
دلالان تحریم همون كسایی هستند كه از پایین آمدن قیمت ارز ضرر میكردن!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها