مردم آمریکا با برپایی تظاهرات اعلام کردند دولتمردان واشنگتن باید مشکلات مالی و بیکاری مردم را حل کنند.
کد خبر: ۶۰۳۴۷۹
تظاهرات مردم امریکا در اعتراض به بحران سیاسی مالی

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مردم آمریکا دیروز برابر ساختمان کنگره و کاخ سفید در واشنگتن تظاهرات کردند؛ این تظاهرات در اعتراض به اختلافات سیاسی مستمر دولتمردان آمریکایی بود که سبب تصویب نشدن لایحه بودجه و استمرار مشکلات مالی و اقتصادی کشور و در نتیجه تعطیلی بخشی از سازمان های دولتی شده است. با تعطیلی این سازمانهای دولتی، هزاران کارمند دولتی از کار معلق می شوند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات واشنگتن گفت:« من می خواهم همین امروز به سر کارم بازگردم.»

اعضای کنگره آمریکا در دو حزب دموکرات و جمهوری خواه حاضر نیستند درباره مدیریت منابع مالی کشور به اتفاق نظر برسند. به همین علت، دولت آمریکا بودجه مالی ندارد و باید بخشی از فعالیت هایش را تعطیل کند؛ با گذشت پنج روز از آغاز این بحران هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی از معترضان آمریکایی گفت:« من از این وضع خوشم نمی آید. می خواهم سر کارم بازگردم. باید بتوانم از فرزندم حمایت مالی کنم. باید بتوانم برای پسرم غذا ببرم.»

با شرایط پیش آمده، حدود 800 هزار کارمند دولتی در آمریکا از کار معلق می شوند. دولت فدرال آمریکا بیشترین کارمند این کشور را در استخدام خود دارد. با وضع پیش آمده، احتمالاً پرداخت حقوق حدود دو میلیون نفر از کارکنان دولتی در آمریکا با تأخیر مواجه خواهد شد. این بحران بر وضع کاخ سفید نیز تأثیر گذاشته است. در شرایط عادی، یک هزار و 700 نفر در کاخ سفید کار می کنند اما با شرایط پیش آمده، اکنون فقط 440 نفر در ساختمان ریاست جمهوری آمریکا کار می کنند.

یکی از معترضان آمریکایی در این باره گفت:« ما فقط می خواهیم سر کارمان بازگردیم. ما می‌خواهیم کنگره طرح بودجه را تصویب کند. باید جمهوری خواهان کاری بکنند. آنها باید برای حمایت از مردمی اقدام کنند که به آنها در انتخابات رأی می دهند.»

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر مردم آمریکا، جمهوری خواهان را مسئول وضع پیش آمده اخیر می دانند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از این وضع اصلا راضی نیست و می گوید باید با گفتگو با جمهوری خواهان این مسئله حل شود. اعضای کنگره آمریکا نیز از این وضع مستاصل شده اند. گفته می شود در سنای آمریکا که در کنترل دموکرات ها است طرحی در دست تدوین است تا اقدامات جمهوری خواهان کنترل کننده مجلس نمایندگان را نقض کند و قانون بودجه تصویب شود و بحران پایان یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها