مورینیو: 4 گل زدیم در حالی که بازی می‌توانست با اختلاف 6، 7 گل به پایان برسد

آر‌سنال پرقدرت، بارسای زیرک، میلان خوش‌شانس

در نخستین شب هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های بارسلونا، چلسی، آرسنال و دورتموند برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند، اما میلان با خوش‌شانسی در دقیقه 93 از شکست خانگی فرار کرد و به تساوی رضایت داد.
کد خبر: ۶۰۳۰۳۵

در گروه E، چلسی در رومانی به دیدار استه‌وابخارست رفت و موفق شد با 4 گل میزبانش را در هم بکوبد. مصدومیت فرناندو تورس و تعویض اجباری او با ساموئل اتوئو اتفاق بد بازی برای مردان مورینیو بود. برای چلسی رامیرس (20 و 55) و لمپارد (90) گلزنی کردند. ضمن این‌که مدافع استه‌وا نیز در دقیقه 44 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. سرمربی چلسی پس از پیروزی تیمش برابر استه‌وا بخارست به ستایش عملکرد شاگردانش پرداخت و از این پیروزی پرگل ابراز خوشحالی کرد. مورینیو گفت: باید نتیجه‌ای می‌گرفتیم که بتوانیم شکست در خانه‌ مقابل بازل را فراموش کنیم که این کار را انجام دادیم. برای پیروزی بر رومانی آمده بودیم. چلسی در این دیدار چهار گل به ثمر رساند؛ در حالی که می‌توانست بازی را با شش، هفت گل اختلاف به پایان ببرد.

در دیگر بازی این گروه شالکه با تک‌گل ژولین درکسلر در دقیقه 54 برابر بازل سوئیس به پیروزی رسید و با شش امتیاز در صدر جدول گروه ایستاد.

در گروه F، آ‌رسنال که به نظر می‌رسد این روزها تیمی جلودارش نیست، در خانه خود تیم قدرتمند ناپولی را با 2گل شکست داد و با شش امتیاز از دو بازی موقعیت خود را در صدر جدول بهبود بخشید. مسوت اوزیل در دقیقه هشت اولین گلش را برای آرسنال روی پاس آرون رمزی به ثمر رساند. اوزیل در دقیقه 15 در نقش سازنده گل ظاهر شد و توپچی‌ها موفق شدند گل دوم را با ضربه اولیور ژیرو از یک قدمی دروازه به ثمر برسانند تا آرسنال خیلی زود اختلاف را دو برابر کند. آرسن ونگر پس از این دیدار با تمجید از مسعود اوزیل، ستاره آلمانی تیمش، او را بازیکنی فوق‌العاده خواند. سرمربی فرانسوی توپچی‌ها به اسکای اسپورتس گفت: نمایش اوزیل در نیمه نخست فوق‌العاده بود. هنرنمایی او چه از نظر فردی و چه گروهی بی‌نظیر بود. این عملکرد با گلزنی او هم همراه بود و به تماشاگر تمام چیزهایی که دوست داشت در یک دیدار فوتبال تماشا کند را می‌داد. تیمم نیز خیلی خوب بازی کرد. نمایش خیره‌کننده‌ای داشتیم و تا دقیقه‌های پایانی نیز به دنبال زدن گل‌های بیشتر بودیم. باید بگویم این یکی از بهترین‌ نمایش‌های آرسنال در خانه بود.

در دیگر بازی این گروه بورسیا دورتموند در حالی که رومن وایندن فالر، دروازه‌بان و یورگن کلوپ، سرمربی خود را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار نداشت، موفق شد در خانه دومین شکست را به مارسی تحمیل کند و با 3گل به پیروزی برسد. برای دورتموند در این بازی روبرت لواندوفسکی (19 و 80) و مارکو رویس (52) گلزنی کردند.

در گروه G، زنیت در دیداری که چند ساعت زودتر از دیگر بازی‌ها برگزار شد، برابر استریا وین اتریش قرار گرفت که در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما بازی حساس این گروه در پرتغال برگزار شد که تیم پورتو این بازی خانگی را 2 بر یک به اتلتیکو مادرید واگذار کرد.

بازی با گل دقیقه 16 جکسون مارتینس به سود پورتو در جریان بود اتلتیکو با گل‌های دقیقه 52 دیگو گودین و دقیقه 86 آردا توران از شکست پیروزی ساخت تا با شش امتیاز به صدر جدول صعود کند. سیمئونه، سرمربی آرژانتینی آتلتیکو مادرید پس از این پیروزی با ارزش گفت: نوسان فوتبال بسیار زیاد است. اتلتیکو در این دیدار برابر پورتو عقب افتاد اما توانست در نیمه دوم به بازی برگردد و با دو گل حریف قدرتمند خود را شکست دهد. بازیکنانم از نظر بدنی و تاکتیکی نمایش قابل قبولی داشتند.

اما بی‌شک حساس‌ترین بازی‌های سه‌شنبه شب، دو بازی گروه H بود. بارسلونا در دیداری که چند بازیکن خود از جمله لیونل مسی و جوردی آلبا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و خیلی هم خوب بازی نکرد موفق شد سلتیک را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. سلتیک در نیمه دوم بازی را بهتر شروع کرد، اما به یکباره با اخراج سختگیرانه داور، اسکات براون زمین بازی را ترک کرد تا میزبان ده نفره شود و بازی را پی بگیرد. سلتیک ده‌نفره دو بار می‌توانست جلو بیفتد، اما سرانجام فابرگاس در دقیقه 76 موفق شد روی سانتر آلکسیس سانچز بارسلونا را جلو بیندازد.

جالب آن‌که سرمربی بارسلونا در پایان،بازی تیمش برابر سلتیک را بهترین نمایش این فصل آبی‌اناری‌ها توصیف کرد. خراردو مارتینو گفت: برابر سلتیک یکی از کامل‌ترین بازی‌هایمان را به نمایش گذاشتیم. به نظرم بهترین بازی فصل‌مان بود. زمانی که باید به گل می‌رسیدیم، رسیدیم و توانستیم در طول مسابقه کنترل بازی را به دست بگیریم. سرمربی بارسلونا درباره غیبت مسی نیز گفت: نمی‌شود همیشه مسی را در اختیار داشت. در نبود لیونل هم بازی خوبی انجام دادیم. به هر حال این مصدومیت اجتناب ناپذیر بود.در دیگر بازی این گروه، آژاکس که می‌توانست سن سیرو را با سه امتیاز با ارزش ترک کند، در پایان امتیاز را تقسیم کرد. در این دیدار استفانو دنسویل در دقیقه 90 برای آژاکس گلزنی کرد، اما ماریو بالوتلی در دقیقه 94 از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی میلان در پایان این بازی گفت: باید سه امتیاز این دیدار را به دست می‌آوردیم، اما با بدشانسی و روی یک کرنر، گل بسیار بدی دریافت کردیم. اکنون هم باید از تساوی به دست‌آمده راضی باشیم.فرانک دی‌بوئر، سرمربی آژاکس هم پس از تساوی با میلان به انتقاد از تصمیم داور در اعلام ضربه پنالتی برای میلان پرداخت و گفت: باید بازی را می‌بردیم. نمی‌دانم آن پنالتی مضحک چه بود. این تصمیم عجیب داور باعث شد دو امتیاز مهم را از دست بدهیم. به نظرم بازیکن ما هیچ برخوردی با بازیکن حریف نداشت که داور بخواهد ضربه پنالتی اعلام کند.بارسلونا با پیروزی یک بر صفر برابر سلتیک جمع امتیازهای خود را به شش رساند تا بالاتر از میلان چهار امتیازی در صدر جدول بایستد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها