رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نرم‌افراز معاملات مذاکره‌ای طراحی شده است و در چند روز آینده شاهد افتتاح این معاملات در فرابورس خواهیم بود.
کد خبر: ۶۰۱۵۵۲

به گزارش ایرنا، علی صالح‌آبادی دیروز در مراسم راه‌اندازی تابلوی صندوق‌های قابل معامله (ETF) با بیان این‌که فرابورس با ارزش بازاری به مبلغ 70 هزار میلیارد تومان به جایگاه خوبی رسیده، به طوری‌که منشا نوآوری‌های جدیدی در بازار سرمایه است، افزود: ایجاد ابزارهای جدید در بازار سرمایه نشان از همدلی ارکان مختلف در این بازار است.

وی با بیان این‌که صندوق‌های سرمایه‌گذاری از اواخر سال 1386 در بازار سرمایه راه‌اندازی شده‌ است، اظهار کرد: اکنون بیش از یکصد صندوق در این حوزه فعال است.

صالح‌آبادی با اشاره به پنجمین سال تولد فرابورس گفت: در فرابورس نوآوری‌های زیادی انجام شده به طوری‌که امکان حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار شرکت‌های بزرگ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرابورس به عنوان بازاری نوپاست.

سخنگوی سازمان بورس تصریح کرد: بازار پایه یکی از جدیدترین ابتکارات فرابورس برای متشکل کردن بازار بود تا یکی از خلأ‌های بازار (نبود بازار با درآمد ثابت) در فرابورس کلید بخورد. وی ادامه داد: معاملات اوراق مشارکت، معاملات گواهی سپرده بانکی، معاملات اوراق اجاره و اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس شکل گرفت و نام بازار ابزارهای نوین مالی را به خود اختصاص داد.

سخنگوی سازمان بورس در مورد بازار اوراق تسهیلات مسکن و کمک‌های این بازار به خانه‌دار کردن هموطنان گفت: این بازار توانسته است هزینه تامین مالی در بخش مسکن را کاهش و نگرانی بسیاری از مردم را در خصوص تامین منابع مالی مسکن برطرف کند. صالح‌آبادی ایجاد بازار سوم در فرابورس را یکی دیگر از ویژگی‌های این بورس نام برد و افزود: هدف از تشکیل این بازار، معاملات عمده با شفافیت معاملات و شفافیت اطلاعات است تا بازار سوم فرابورس، خط شکن بازار سرمایه لقب گیرد. وی در خصوص آخرین نشست هیات پذیرش گفت: در نشست اخیر این هیات، فهرست زیادی از شرکت‌های فرابورسی که مایل به ورود به بازار سرمایه هستند، بررسی شد که شرکت‌های فولاد ارفع و فولاد هرمزگان مراحل پذیرش را پشت سر گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها