هنگام ترک نیویورک صورت گرفت؛

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، در تماس تلفنی با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، با وی گفت وگو کرد.
کد خبر: ۶۰۱۲۱۹
گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در حالیکه رییس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
آقا به افتخار هردوشون بزن اون دس قشنگ را
آواره گیلانی
United States
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
دیدی كه رسوا شد دلم ... غرق تمنا شد دلم
مرد سازمان سیا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
این گفتگوها باید 30 سال پیش انجام می شد، ما باید این را بپذیریم كه آمریكا یك كشور ابر قدرت است و این توانایی را دارد كه همانند عراق این را نابود كند.
آرش
Italy
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
واقعا دست آقای رئیس جمهور درد نكنه جدا داره امید رو در دل ایرانیان بعد از سالیان سال به وجود میاره امیدوارم كه موفق باشه
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
رو سیاهی برا ی انهایی است كه هر نوع گفتگو ومذاكره با آمریكارا حرام و یك تابو می دانستند.
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
۰
۰
در پیروی از ولایت فقیه و رهبری نباید از ایشان سبقت گرفت . اگر ایشان به آقای روحانی اختیار تام داده اند قطعا ؛ هم ایشان را كاملا می شناختند و هم به اوضاع سیاسی و طرف مقابل كاملا واقف بوده اند لذا تا زمانی كه رهبر از آقای روحانی حمایت می كند و به ایشان اختیار تام داده است ملت ایران هم تابع نظر رهبری بوده و با اقدامات مصلحت آمیزآقای روحانی كاملا موافق بوده و امید به موفقیت آقای روحانی در این امر خطیر را داریم.

نیازمندی ها