در پی بارندگی های شب گذشته

سیل در خراسان شمالی3 نفر را به کام مرگ برد

بخشدار بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان گفت: در پی بارندگی های شب گذشته و جاری شدن سیل در این بخش، سه نفر از اهالی روستای گزباشی گرفتار سیل شده و جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۶۰۰۹۸۶
سیل در خراسان شمالی3 نفر را به کام مرگ برد

علی اکبر طاهری گفت: شامگاه چهارشنبه بارش باران و تگرگ و وقوع سیل در بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان به اراضی کشاورزی، ابنیه، راه ها و سیار تاسیسات برخی از روستاهای این بخش خسارت وارد کرد.

وی افزود: در پی وقوع این سیل، یک دستگاه خودرو سواری پراید با سه سرنشین گرفتار سیل شد که هر سه نفر از سرنشینان این خودر و به اسامی «م - دولتی» 60 ساله، «م - یانق» ، 10 ساله و یک زن به نام «ق - یانق» 60 ساله از اهالی روستای گزباشی دهستان جیرانسو، جان خود را از دست دادند.

طاهری عنوان کرد: جنازه این افراد با تلاش نیروهای حاضر در محل، صبح پنجشنبه پیدا شد و بعد از سیر مراحل قانونی، برای تشییع به خانواده آنان سپرده می شود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان افزود: علاوه بر این، سیل دیشب به اراضی کشاورزی و شالیزارهای این بخش نیز خسارات فراوانی وارد کرده که میزان این خسارات پس از بررسی به مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اعلام می شود.

برخی شنیده ها حاکی از این است که سیل شب گذشته در روستای کالیمانی شهرستان مانه و سملقان نیز خسارات مالی فراوانی به جا گذاشته و تعدادی از احشام اهالی این روستا پس از گرفتار شدن در سیل، تلف شده اند.

گفتنی است؛ بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان با وسعت دو هزار و 280 متر مربع دارای 31 روستا است و هشت هزار و 394 خانوار مشتمل بر 30 هزار و 868 نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

البته علاوه بر خسارات فوق الذکر، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز از وارد شدن خسارات به راه های روستایی دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان بر اثر سیل شب گذشته خبر داده است.

علی اصغر بدیعی مقدم با اشاره به این که هم اکنون اکیپ های راهداری اداره کل راه و شهرسازی این استان برای پاکسازی گل و لای باقی مانده از سیل بر کف جاده های روستایی به منطقه اعزام شده اند،  افزود: گل و لای ناشی از وقوع بارش شدید باران و سیل شب گذشته تردد خودروها را در برخی محورهای روستایی شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان دشوار کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز اعلام میزان خسارات وارده به راه های روستایی این دو شهرستان را منوط به بررسی بیشتر کارشناسان کرده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها