فیلم + گزارش تصویری

روایت حمله تروریستی و گروگانگیری در نایروبی

حدود 24 ساعت از حمله یک گروه تروریستی افراطگرا به یک مرکز تجاری شهر نایروبی پایتخت کنیا سپری شده است اما هنوز نیروهای امنیتی کنیایی با مهاجمان که تعدادی گروگان نیز در اختیار دارند، درگیر هستند.
کد خبر: ۵۹۹۶۳۷
روایت حمله تروریستی و گروگانگیری در نایروبی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده مسئولیت این حمله و گروگانگیری را پذیرفته است. عصر روز شنبه مردان مسلح و نقابدار به مرکز تجاری وستگیت در شهر نایروبی حمله کردند.

در این حمله تاکنون دستکم 59 نفر کشته و حدود 200 نفر مجروح شده اند. در میان قربانیان تعدادی اتباع خارجی از جمله فرانسوی، بریتانیایی، آمریکایی، سوئیسی ، کانادایی، غنایی و... وجود دارند.

تعداد زیادی زن و کودک نیز در این حمله تروریستی کشته و مجروح شده اند. نبرد غرفه به غرفه  و فروشگاه به فروشگاه در این مرکز تجاری بزرگ چهار طبقه میان نیروهای دولتی و تروریست ها هنوز ادامه دارد.

جوزف اوله لانکو وزیر کشور کنیا ضمن اعلام آخرین امار قربانیان گفته است که تعداد نامشخصی گروگان در اسارت تروریست ها هستند.

وی افزود که تعداد مهاجمان بین 10 تا 15 نفر تخمین زده می شود اما آنها مجهز به انواع اسلحه و مواد منفجره هستند.

از آغاز حمله نیروهای امنیتی کنیایی موفق شدند بیش از 1000 نفر که در مرکز تجاری حضور داشتند را تخلیه کنند.

دهها آمبولانس در نزدیکی مرکز تجاری وستگیت برای انتقال کشته ها و مجروحان فعالیت می کنند.

معماری داخلی این مرکز تجاری تو در تو مشابه یک لابیرنت بوده و همین مساله کار را برای ماموران امنیتی کنیا در جریان درگیری با تروریست ها دشوار کرده است.

سازمان اینترپل برای مقابله با تروریست ها و نیز پشتیبانی های لجستیکی و اطلاعاتی به دولت کنیا پیشنهاد همکاری داده است.

تا زمانی که گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته بود، دولت کنیا کمترین اطلاعاتی در مورد هویت مهاجمان نداشت.

در حال حاضر نیز به رغم گذشت 24 ساعت از آغاز حمله هنوز ابهامات زیادی در مورد تعداد مهاجمان، گروگان ها و انگیزه های اصلی این کشتار کورکورانه وجود دارد.

البته گروه الشباب در بیانیه ای که در سایت اجتماعی توییتر منتشر کرد، نوشته است: آنچه که کنیایی ها در وستگیت مشاهده می کنند اقدام تنبیهی  عادلانه ما برای جنایاتی است که سربازان آنها در سومالی مرتکب شده اند. این پیامی است که ما برای دولت و مردم کنیا می فرستیم تا هرچه زودتر نیروهای نظامی خود را از کشور ما خارج کننند.

سربازان کنیایی از سال 2011 در چارچوب یک نیروی آفریقایی حافظ صلح و حمایت از دولت قانونی سومالی به جنوب این کشور اعزام شده اند.

تروریست ها عصر شنبه را که پرترددترین زمان هفته در این مرکز تجاری است برای حمله انتخاب کرده بودند.

گروه تروریستی الشباب که در سومالی  حضور دارد تاکنون دست به عملیات تروریستی خونبار متعددی به ویژه در این کشور دست زده است. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
۰
۰
تا زمانی كه غرب در تعریف دقیق و واقعی تروریست دچار تضاد است و در برخی مناطق به تروریستهای القاعده كمك كرده و سلاح به آنها می رساند و برعكس در بعضی مناطق با تروریست های القاعده درگیر می شود كل دنیا در معرض تهدیدو ناامنی قرار می گیرد و این امر موجب افزایش تروریست در سطح منطقه ای و جهانی می شود.

نیازمندی ها