یک فیزیوتراپ کیف‌های کوله‌ای پارچه‌ای را برای دانش آموزان مناسب‌تر از سایر کیف‌ها دانست و گفت: کیف‌های کوله‌ای فشار کمتری روی بدن دانش آموز وارد می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۹۵۱۸

مرتضی عزیزیان افزود: بهترین کوله پشتی‌ها کوله‌هایی هستند که بندشان آویزان نشود. بهتر است کیف در ناحیه مهره‌های پشتی قرار بگیرد و به سمت مهره‌های کمری و لگنی کشیده نشود. علاوه بر این، کیف نباید روی ناحیه باسن قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بند باریک سبب فشار آمدن روی بدن فرد می‌شود، گفت: پهنای بندهای کوله بایستی به اندازه پهنای کف دست فرد باشد تا فشار کمتری روی ناحیه‌شان و گردن ایجاد شود. بهترین وزن برای کیف سه تا چهار کیلوگرم است و باید مراقب بود که کیف دانش آموزان و بخصوص کلاس اولی‌ها سنگین نشود.
مرتضی عزیزیان افزود: استفاده از کفش‌های نامناسب نیز سبب ایجاد فشار نابجا به نواحی پا، زانو، کمر و حتی گردن می‌شود که این مسئله مشکلاتی را برای فرد در بلند مدت بوجود خواهد آورد. کفش خوب کفشی است که کف آن قابلیت انعطاف لازم را داشته باشد. کف کفش در ناحیه زیر انگشتان پا نیز بایستی انعطاف لازم را داشته باشد.
به گفته وی بهترین کفش کفشی است که کفی آن دارای دو قوس طولی و عرضی بوده، به نحوی که قوس طولی و عرضی کف پا را پر کند. کفی کفش بایستی از انعطاف لازم برخوردار بوده و فشار‌ها را در خود خنثی کند و به عبارتی به شکل پا باشد و پا در آن احساس راحتی کند.
عزیزیان با بیان اینکه اکثر کفش‌ها این کفی را ندارند و هنگام انتخاب کفش باید به مسئله دقت کرد، به افرادی که کف پای صاف دارند، توصیه کرد: از کفش‌هایی استفاده کنند که کفی آن‌ها زیر نظر متخصصان فیزیوتراپ ساخته شده باشد. این افراد باید در منزل هم از دمپایی‌هایی با قوس طولی و انعطاف پذیری مناسب استفاده کنند.
وی افزود: قسمت خلفی کفش باید به گونه‌ای باشد که هنگام راه رفتن موجب صدمه زدن به تاندون آشیل نشود. همچنین بهترین ارتفاع پاشنه برای آقایان دو و نیم و برای خانم‌ها سه و نیم سانتی‌متر است و باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز خودداری کرد چرا که این کفش‌ها سبب ایجاد درد در ناحیه قدام زانو و کمر می‌شوند.
وی بهترین جنس کفش را چرم طبیعی دانست و گفت: این نوع کفش از تعریق اعضا جلوگیری کرده و به پا اجازه نفس کشین می‌دهد ضمن اینکه از بوی بد پا جلوگیری می‌کند.
عزیزیان بهترین زمان برای خرید کفش را هنگام عصر دانست و گفت: از آنجایی که طول پا در عصر‌ها حدود نیم سانتی‌متر بزرگ‌تر از صبح‌ها است، توصیه می‌شود افراد عصر‌ها نسبت به خرید کفش اقدام کنند. همچنین توصیه می‌شود بچه‌هایی که زانوهای پرانتزی یا ضربدری دارند کفش‌هایی استفاده کنند که زیر نظر فیزیوتراپ تهیه می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها