سرپرست آموزش و پرورش در نخستین نشست مطبوعاتی خود با تأکید بر پابرجا بودن تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه‌، نکاتی نیز درباره ایمنی اردوهای راهیان نور، رتبه بندی معلمان، دوری از کتاب زدگی، اجرای سند تحول، آموزش معلمان هفتم و سوم دبستان و... گفت.
کد خبر: ۵۹۳۹۷۰

به گزارش جام جم سرا- علی اصغر فانی روز سه شنبه در نخستین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران به تشریح برنامه‌هایش برای آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جدید مدارس در روزهای پنج شنبه همچنان تعطیل خواهد بود. البته برای فعال شدن مدارس در این روز تیمی تشکیل شده تا اجرای فعالیتهای پرورشی در مدارس را از سر گیرند.
فانی تصریح کرد: این وزارتخانه جایی نیست که با شتابزدگی و بدون پیش بینی اجرای تصمیمات کاری را به پیش برد.
به گفته سرپرست آموزش و پرورش، اجرای طرح ۶. ۳. ۳ بخشی از تحول نظام آموزشی است که آغاز شده و ما قادر نیستیم که این حرکت را متوقف کنیم. ۶. ۳. ۳ نقاط قوت فراوانی دارد که حل مشکل پیش دانشگاهی، انتقال هدایت تحصیلی به سال سوم راهنمایی و افزایش آموزشهای فنی و حرفه‌ای از دو سال به سه سال از جمله این قوت هاست. فواید ۶. ۳. ۳ قابل دفاع است اما اجرای آن مشکلاتی دارد. یکی از انتقادات آن است که تحول از پایه ششم شروع شده؛ این در حالی است که من بار‌ها گفته‌ام تحول باید از پایه شروع می‌شد اما دوستان عجله کردند و پایه ششم در سال گذشته اجرا شد.
فانی ادامه داد: اعلام کرده‌ایم که معلمان پایه هفتم و سوم ابتدایی بدون آموزش وارد کلاس نشوند. برنامه ریزی‌هایی داشته‌ایم که بدنه آموزش و پرورش تا ۱۵ شهریور آماده بازگشایی باشد و از ۱۵ تا اول مهر را برای برطرف کردن مشکلات احتمالی اختصاص داده‌ایم.
وی درباره وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: نظام رتبه بندی معلمان یک دیدگاه مترقی است و معلمان باید همانند استاتید دانشگاه رتبه بندی شوند و بر اساس آن حقوق و مزایا دریافت کنند. اما یکی از تاکیدات من این است که رتبه بندی معلمان نباید با سرعت انجام شود. باید بدانیم تصویب رتبه بندی با اجرای آن فاصله بسیار دارد.
فانی درباره معرفی وی به مجلس از سوی روحانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش گفت: در صحبت‌هایی که با آقای روحانی داشتم ایشان تاکید کردند که من در این وزارت خانه بمانم.
وی همچنین درباره فعالیت مدارس قرآنی و اردوهای راهیان نور توضیح داد: ایمن سازی اردو‌ها از جمله اردوی راهیان نور از جمله اولین دستور‌ها از لحظه حضورم در آموزش و پرورش بود. در حوزه مدارس قرآنی نیز هدف اصلی ما روخوانی و روانخوانی و همچنین فهم صحیح از قرآن است. امسال البته هیچ تغییری در بحث مدارس استعدادهای درخشان نخواهیم داشت اما بررسی‌هایی درحال انجام است که به محض اعلام نتایج اصلاحات را انجام خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها