افزایش 24 درصدی ترافیک در روزهای نخست مهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تشریح اقدامات شهرداری برای رفع ترافیک در روزهای نخست مهر ماه گفت: با توجه به افزایش 2 میلیون و 500 هزار نفری تردد در تهران با افزایش 24 درصدی ترافیک مواجه می شویم.
کد خبر: ۵۹۸۱۷۰
افزایش 24 درصدی ترافیک در روزهای نخست مهر

به گزارش مهر، جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص اقدامات انجام شده در ستاد بازگشایی مدارس گفت: امسال یک میلیون و 220 هزار دانش آموز در تهران به مدرسه می روند که از این تعداد 635 هزار دختر و 586 هزار پسر هستند. همچنین 800 هزار دانشجو و 200 هزار نفر از کادر آموزشی همزمان با اول مهر به چرخه تردد در تهران اضافه می شوند.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی 2 میلیون و 500 هزار تردد در شهر افزایش می یابد که باعث افزایش 24 درصدی ترافیک خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  افزود: برای کاهش میزان ترافیک در این ایام شهرداری تهران اقدامات موثری را انجام داده که از آن جمله می توان به کاهش فاصله تردد قطارهای مترو، آماده باش 100 درصدی اتوبوسرانی و  تاکسیرانی و رفع گره های ترافیکی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 539 اتوبوس در شرکت واحد فعال است که با احتساب 4 هزار و 25 اتوبوس فعال در بخش خصوصی تهران دارای 6 هزار و 564 اتوبوس است که در این زمینه با فقر جدی روبرو هستیم.

تشکری هاشمی افزود: 10 هزار راننده تاکسی برای جابجایی دانش آموزان و سرویس مدارس آموزش های طرح تعالی را می گذرانند و عمر سرویس های مدارس نباید بیشتر از 5 سال باشد. در این زمینه نقاط پرتردد شهر تهران را شناسایی کرده و همزمان با بازگشایی مدارس برای این که مشکلی در تردد همشهریان به وجود نیاید در این نقاط تعداد تاکسی ها افزایش می یابد.

وی سپس به عوامل ایجاد ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: بررسیها نشان می دهد نقص فنی، تصادفات خسارتی و عملیات اجرایی مهمترین مشکلات برای انسداد ترافیکی در تهران می باشد. همچنین در روزهای پنجشنبه بیشترین تصادف در تهران رخ می دهد  و بیشترین ترافیک مربوط به روزهای یکشنبه می باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طی دو سال گذشته که ساماندهی سرویس مدارس در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته هیچ تصادف جرحی مربوط به سرویس مدارس نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها