رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار ایرانی به دلیل بی‌علامت بودن بیماری ایدز از بیماری خود اطلاعی ندارند.
کد خبر: ۵۹۷۸۵۹

به گزارش ایرنا، عباس صداقت گفت: حدود ۲۶ هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند، اما براساس مدل‌های ریاضی، برآورد می‌شود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در کشور مبتلا به ایدز باشند.

وی با بیان این‌ که آمارهای ابتلا به ایدز در کشور هر سه ماه، یک بار اعلام می‌شود، افزود: بیشترین موارد ابتلا به ایدز در کشور ناشی از شیوع آن از طریق اعتیاد تزریقی است و برخلاف آن که در دهه گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما همچنان بیشتر موارد ایدز از این طریق بروز پیدا می‌کند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت اظهار کرد: با وجودی که سرعت شیوع ایدز از طریق اعتیاد تزریقی کم شده است، اما هم‌اکنون روانگردان‌ها و شیشه تهدید دیگری برای گسترش ایدز در کشور هستند.

صداقت با اشاره به افزایش شیوع ایدز بین زنان کشور، عنوان کرد: بیشتر مبتلایان به بیماری ایدز را جوانان تشکیل می‌دهند به طوری که 46.5 درصد از مبتلایان به ایدز در گروه سنی ۲۵ تا ۳۶ سال قرار دارند.وی یادآور شد: ایدز مشخصه بالینی خاصی ندارد، بنابراین ما بر راه‌های پیشگیری از ایدز بویژه در میان جوانان تاکید داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها