8 سال پرتلاطم و سخت

سکوت احمدی نژاد می‌شکند

احمدی‌نژاد با چراغ خاموش

عضو جبهه پایداری گفت: احمدی‌نژاد با چراغ خاموش به حیات سیاسی خود ادامه دهد و خود را برای انتخابات آینده آماده کند.
کد خبر: ۵۹۶۵۵۸
احمدی‌نژاد با چراغ خاموش

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو جبهه پایداری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاسیس دانشگاه ایرانیان توسط محمود احمدی‌نژاد گفت: به نظر‌ می‌رسد برنامه احمدی‌نژاد، شرکت در انتخابات چهار سال آینده ریاست‌جمهوری است.

وی درباره اینکه چرا احمدی‌نژاد به جای تأسیس حزب و فعالیت  در آن،‌ به دانشگاه برگشته است، افزود: تشکیل حزب از سوی وی،‌حساسیت‌ها را بیشتر می‌کرد.

حجت‌الاسلام روانبخش در پایان خاطرنشان کرد: عدم تشکیل حزب و بازگشت به دانشگاه از حساسیت‌ها نسبت به وی می‌کاهد و احمدی‌نژاد می‌تواند با چراغ خاموش به حیات سیاسی خود ادامه دهد و خود را برای انتخابات آینده آماده کند.

اگر به ایران حمله شود، اعتراض نمی کنیم!

عربستان سعودی، کویت، بحرین و امارات متحده عربی همگی ماه گذشته آماده ی حمله امریکا به سوریه بودند، اما با کاهش تدریجی احتمال جنگ، محبوبیت آمریکا هم همزمان در نزد این کشورها کاهش یافته است.

کریگ نیلسون سردبیر نشریه نشنال می گوید:  اتحادیه عرب و شورای همکاری انگشت اتهامات را به سوی بشار اسد گرفتند و گفتند او مسئول است، اما زمانی که بحث پاسخ به اقدام سوریه پیش آمد، تفاوت آشکار شد. عربستان و قطر خواستار حمله به بشار شدند اما با عقب نشینی اوباما مواجه شدند.

روزنامه صهیونیستی جروالم پست نیز نوشت:یک مقام ارشد دولت امارات با ابراز نگرانی از مسئله هسته ای و سرزمینی ایران گفت: زمانی که بحث ایران پیش می آید، امارات منافع مشترکی با اسرائیل دارد حتی اگر روابط دیپلماتیکی هم بین ما برقرار نباشد.

وی که به شرط عدم افشای نامش سخن می گفت، افزود:  اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، ما هیچ اعتراضی نخواهیم کرد.

واکنش آمریکا به پیشرفت هسته ای ایران

رادیو  فردا با اشاره به واکنش مقامات آمریکایی به پیشرفت های هسته ای ایران گفت: نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گفت واشنگتن شاهد پیشرفت های دردسر آفرینی در برنامه هسته ای ایران است و از حسن روحانی خواست تا برای رفع نگرانی های بین المللی در زمینه ماهیت این برنامه های هسته ای گام های مشخصی بردارد.

آقای مک منوس تصریح کرد که ما با سیاست های زمان واقف هستیم و از ایران می خواهیم که گام های ضروری را برای رفع نگرانی های بین المللی در زمینه ماهیت برنامه هسته ای اش بردارد.

رادیو  فردا افزود: جمهوری اسلامی ایران که ده سال است که بر سر پرونده اتمی خود با غرب دچار اختلافات جدی است بارها هم اعلام کرده است که این برنامه را برای مصارف صلح آمیز دنبال می کند ولی امریکا و متحدان غربی اش را هدف از این فعالیت را ساخت سلاح اتمی می دانند.

سرمایه‌گذاری سوخته اصلاح‌طلبان

سرمایه‌گذاری اصلاح‌طلبان شورای شهر بر روی گزینه مورد حمایت آیت‌الله هاشمی برای شهرداری تهران،‌ موضوعی است که این روزها واکنش برخی نزدیکان به این جریان را درپی داشته است.

به گزارش فارس، پرونده انتخاب شهردار تهران در جلسه روز یکشنبه هفته گذشته شورای شهر بسته شد ولی ظاهرا این مساله برای اصلاح طلبان تازه شروع شده و موضوع آسیب شناسی شکست برای نزدیکان این جریان به موضوع اصلی تبدیل شده است.

حتی نهایی شدن اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار نیز نتوانست آبی بر روی آتش این شکست اصلاح طلبان باشد و برخی صاحب نظران اصلاح طلب سعی کردند از زاویه ای جز «رای غیر تشکیلاتی» راستگو، به این شکست نگاه کنند.

اگر بتوان پیروزی حسن روحانی در انتخابات را به تفکر و گفتمان هاشمی رفسنجانی نسبت داد ولی شکست اصلاح طلبان در انتخاب شهردار تهران نشان داد که سرمایه گذاری اصلاحات بر روی وی می تواند زمینه ساز شکست های دیگری هم باشد؛ شکست هایی که اقدامات اصلاح طلبان در هفته گذشته نشان داد که اصلا تحمل آنرا ندارند.

احتمالا اصلاح طلبان در روزهای آینده به این فکر می کنند که آیا باید در انتخابات های آینده نیز لیستی باید بر روی چهره های مورد حمایت هاشمی رفسنجانی سرمایه گذاری کنند و یا دیگر به «وجهه رای آوری» هاشمی رفسنجانی اعتماد نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
راد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
۰
۰
كسی كه با مدیریتش پراید ۸ میلیونی رو به ۲۰ میلیون رسونده با چراغ خاموش هم دیگه انتخاب نمی شه
سعید
Kazakhstan
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
دفعه بعد دیگر رأی نخواهد آورد زیرا مردم در این هشت سال بیچاره شدند. آقای احمدی نژاد بهتر است همان مشغول دانشگاه خودش كه به اصطلاح بین المللی ایرانیان خودش باشد. وای به حال آن دانشجویانی كه از آن دانشگاه درمیاند

نیازمندی ها