ظریف:

با آمریکا تعامل داریم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبر آنلاین با بیان اینکه هر روز با آمریکا تعامل داریم گفت:اگر احساس کنیم که آمریکا آمادگی دارد که روابط مبتنی بر احترام متقابل، منافع مشترک و موضع برابر داشته باشد، آمادگی این را خواهیم داشت که با آمریکا هم بحث بکنیم و در زمینه اینکه چگونه می توان اختلافات بین دو کشور را کنترل کرد، گفتگو داشته باشیم.
کد خبر: ۵۹۵۴۹۳
با آمریکا تعامل داریم

وی افزود: در حال حاضر ما نسبت به سیاست آمریکا در مورد سوریه موضع می گیریم، در مورد سیاست آمریکا در خاورمیانه دیدگاه خاص خود را داریم. در بحث هسته ای وقتی با 1+5 مذاکره می کنیم در واقع طرف اصلی مذاکره ایالات متحده است، لذا ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با کشورهای مختلف تعامل داریم و این تعامل بعضی اوقات با روابط نزدیکتر و گاهی اوقات با روابط پر تنش است.

 وزیر امور خارجه تاکید کرد: هدف منطقی ما در پرونده هسته ای بهره برداری صلح آمیز از همه ابعاد انرژی هسته ای از جمله غنی سازی است و هدف منطقی آنها هم باید این باشد که مطمئن شوند که ایران از این برنامه برای اهداف نظامی سوء استفاده نمی کند و فکر می کنم که این دو هدف متضاد با هم نیستند و در یک جهت هستند.

کاخ سفید: مدرک قطعی نداریم

در حالی که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، بر تلاش‌های خود جهت متقاعد کردن مردم کشورش برای آغاز اقدام نظامی علیه رژیم سوریه افزوده‌است، رییس دفتر کاخ سفید، گفت:« آمریکا شواهد انکارناپذیری» که استفاده رژیم اسد از سلاح شیمیایی را تأیید کند در دست ندارد.

به گزارش رادیو فردا، دنیس مک‌دانو، رییس دفتر کاخ سفید، روز یک‌شنبه در جریان یک مصاحبه تلویزیونی اذعان کرد که دولت اوباما «شواهد انکارناپذیر و بی‌چون و چرایی که آمریکاییان شکاک ازجمله قانون‌گذاران در مورد اقدام نظامی به دنبال آن هستند، در دست ندارد.»

وی با این حال اظهار داشت که «سوریه، عراق و افغانستان و لیبی نیست» و افزود این اقدام نظامی «قرار است بسیار با احتیاط، متمرکز، و محدود اجرا شود تا از طریق آن منافع آمریکا حفظ و بر آن تاکید شود.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته گفته‌بود: «می‌توانیم بدون هیچ شک و تردیدی به شما بگوییم که شواهد ما نشان می‌دهد رژیم اسد برای این حمله آماده شد، دستور این حمله را داد، و از نیروهای خودش خواست تا از ماسک ضد گاز استفاده کنند.»

طرح ایران و روسیه در باره سوریه

روزنامه هاآرتص اسراییل با انتشار گزارشی مدعی شد که ایران و روسیه برای جلوگیری از حمله آمریکا به سوریه، طرحی سیاسی را برای گذار سوریه از بحران در دستور اجرا دارند.

بر اساس گزارش این روزنامه اسراییلی این طرح سیاسی که هفته گذشته در سفر هیات مجلس ایران به سوریه درباره آن بحث و تبادل نظر شده، شامل برگزاری انتخابات آزاد در سوریه بدون حضور بشار اسد است.

تا کنون در همه طرح های صلح کشورهای حامی سوریه درباره مساله ابقا یا برکناری بشار اسد از قدرت ،سکوت شده بود و به نوشته هاآرتص این نخستین طرحی است که ایران و روسیه به عنوان دو کشور حامی حکومت سوریه ، روی خروج بشار اسد از قدرت به تفاهم رسیده اند.

هاآرتص نوشته است برنامه مشترک ایران و روسیه شامل یک طرح چند مرحله ای برای انتقال دموکراتیک قدرت در سوریه است که از طرح های پیشین که درباره سرنوشت بشار اسد در انتخابات آتی سکوت شده بود، به روز تر است.

رای داد اخراج شد

الهه راستگو عضو حزب اسلامی کار و شورای اسلامی شهر تهران به دلیل رای دادن به محمد باقر قالیباف در انتخاب شهردار تهران از عضویت در این حزب اخراج شد.

مهدی جعفری عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با فارس گفت: ما معتقدیم حرکت خانم راستگو در جریان انتخاب شهردار تهران حرکتی خودسرانه بوده و تلاش‌های فراوان حزب اسلامی کار در حمایت از محسن هاشمی را به هدر داده است.

وی اظهار داشت: بحث اخراج خانم راستگو مطرح است اما این موضوع باید در جلسات حزب اسلامی کار مورد بررسی قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها