لغو برخی تحریم‌های ایران

نیویورک تایمز گزارش داد که دولت آمریکا روز سه شنبه محدودیت‌های درازمدت برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه و حاکی از حسن نیت بین ایران و آمریکا از جمله تبادل ورزشکاران را لغو کرد؛ این دومین باری است که دولت آمریکا در سال جاری تحریم‌های خود علیه ایران را لغو می‌کند .
کد خبر: ۵۹۶۲۰۳
لغو برخی تحریم‌های ایران

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که ناظر بر تحریم‌های ایران است روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند کارهای اداری برای لغو تحریم‌ها را کاهش داده است تا ارایه خدمات بهداشتی، امداد رسانی، محافظت از حیات وحش و پروژه‌های حقوق بشری به ایران را تسریع بخشد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز فعالیت‌های مرتبط با مسابقات و مراسم ورزشی، حمایت از بازیکنان ورزشی، مربیگری، داوری، آموزش و بسیاری فعالیت‌های دیگر نیز مجاز شده‌اند.

دیکتاتوری در اردوگاه اصلاحات

جریان‌های سیاسی کشور در ماه‌های اخیر رفتارهای متفاوتی با اعضای خود داشته‌اند، رفتارهایی که می‌تواند در شناخت هرچه بیشتر ماهیت آنها کمک کند.

به گزارش فارس،‌در روز رای گیری شورای شهر جدید تهران برای انتخاب شهردار این کلان شهر، خبری به سرعت در فضای رسانه ای کشور انتشار یافت. رای الهه راستگو، عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران به گزینه اصولگرایان برای شهرداری تهران،‌ فردا به تیتر اصلی روزنامه های اصلاح طلب تبدیل و موج هجمه و حمله به وی آغاز شد.

هجمه ها به راستگو اما به دادن القابی نظیر‌ «خائن» و ارسال پیامک های تهدید آمیز (که وی در نطقش در شورای شهر نیز به آن اشاره داشت) و اقدام برای اخراج وی از حزب اسلامی کار، ختم نشد. برخی از رسانه های نزدیک به جریان اصلاحات از وجود روابط مالی میان برادران الهه راستگو با شهرداری حرف زده و این رای را نوعی معامله میان وی و شهردار جلوه دادند.

بدون شک دیکتاتوری حزبی و مجبور کردن اعضا به انجام اقداماتی که مرکزیت جریان آن را مشخص می کند، در ادامه و در صورت رسیدن این جریان به قدرت، می تواند منجر به بروز یک دیکتاتوری دولتی شود؛ دیکتاتوری که حتی می تواند در آینده ای نه چندان دور دولت تدبیر و امید را نیز مورد حمله قرار دهد.

افشای طرح خطرناک تروریستها

«الکسی پوشکف» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه امروز در اظهاراتی از طرح خطرناک تروریستها پرده برداشت.

به گزارش روسیا الیوم،وی اظهار داشت: گروههای مسلح در نظر دارند با حمله به اسرائیل، دولت سوریه را به عنوان مسئول آغاز جنگ معرفی کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه همچنین از ارائه اسنادی توسط این کشور به شورای امنیت خبر داد که استفاده تروریستها از تسلیحات شیمیایی در سوریه را به اثبات می رساند.

خشم محافل صهیونیستی از طرح روسیه

محافل و کارشناسان صهیونیستی از طرح روسیه در خصوص سوریه و نقش فزاینده روسها و بی اعتمادی به رژیم صهیونیستی ، عربستان ، قطر ، ترکیه و اردن به شدت ابراز خشم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار  ؛ اسرائیلی ها در سطح رسمی در خصوص طرح روسیه درباره سلاحهای شیمیایی سوریه سکوت کرده اند اما واکنشهای رسانه های اسرائیلی بیانگر سرخوردگی آنها در خصوص آن چیزی است که رسانه های اسرائیلی آن را « دستاورد روسیه» می دانند و باعث شد حمله به سوریه به تعویق بیافتد چرا که این مساله به مثابه یک سیلی به صورت هم پیمانان آمریکا بود که به این حمله امیدوار بودند .

برخی روزنامه های اسرائیلی نوشتند این طرح باعث شد نقش فزاینده ای برای روسیه به وجود آید و هرگونه حل وفصلی بدون روسیه امکان پذیر نباشد . روزنامه های اسرائیلی افزودند این در حالی است که به نظر می رسد واشنگتن دارای یک دولت شکست خورده است و به طرفهایی که دارای قدرت کمتری هستند فرصت داد تا آمریکا را تهدید و به این کشور اهانت کنند . این امر باعث شده است کشورهای هم پیمان به قدرت آمریکا و حمایت از این کشورها بی اعتماد شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها