«موبایل رضوی»؛ زیارتی همواره همراه

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی از تولیدات نرم‌افزاری برای تلفن همراه در سایت موبایل‌رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۲۸۰
«موبایل رضوی»؛ زیارتی همواره همراه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: سایت موبایل رضوی با هدف ارائه‌ محصولات فرهنگی و رضوی در قالب نرم‌افزارهای قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه طراحی شده و از جمله خدمات این پایگاه می‌توان به ارائه‌ کتاب‌های الکترونیکی برای استفاده در تلفن همراه اشاره کرد که این کتاب‌ها بر اساس مناسبت‌ها تدوین و طراحی شده است.

حسین یوسفی با بیان اینکه در این پایگاه محصولاتی هم‌چون تصاویر پس‌زمینه‌ موبایل از حرم مطهر و تصاویر گرافیکی با مضمون فرهنگ رضوی با کیفیت مناسب قابل دریافت است، افزود: نواها و نماهنگ‌های هنری و زیبا در موبایل با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و بویژه امام رضا(ع) بخش دیگری از این سایت را تشکیل می‌دهد.

به گفته‌ وی، این وب‌سایت محصولاتی را ویژه‌ ایام دهه‌ کرامت رضوی تولید کرده که شامل نرم‌افزار زیارت بهشت رضوان، زنگ موبایل، کتاب موبایل حاوی سفرنامه آفتاب، هشت حدیث رضوی و محله امام رضا(ع) و هم‌چنین مسابقه‌ی پیامکی و اینترنتی است.

یوسفی یادآور شد: در این ایام نرم‌افزار حدیث روز رضوی به‌منظور بهره‌مندی بیشتر علاقه‌مندان به‌روز‌رسانی می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌‌‌ تخصصی امام رضا (ع) در مشهد

رئیس امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برپایی نمایشگاه تخصصی با موضوع امام رضا (ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

محمدجواد قوی افزود: این نمایشگاه از بخش‌های گوناگونی مانند تاریخچه ضریح‌های مطهر، تاریخچه دارالشفای آستان قدس رضوی و کتاب‌شناسی حضرت رضا علیه‌السلام تشکیل شده است.

به گفته وی، در قسمتی از این نمایشگاه، تاریخچه ضریح‌های مطهر از ضریح اول تا ضریح کنونی، شامل سازندگان، نصاب‌ها، جنس ضریح‌ها، دوره قرارگیری آن‌ها بر روی مرقد مطهر و... در قالب مجموعه‌ای از عکس‌ها و اسناد، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

قوی همچنین با اشاره به مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی، کتاب‌های چاپی و نرم‌افزارهایی با موضوع امام رضا علیه‌السلام، یادآور شد: بخشی دیگر از این نمایشگاه نیز به اسناد دارالشفای آستان قدس رضوی از دوره صفوی تا عصر قاجار اختصاص یافته است.

وی این اسناد را نمایانگر تاریخچه دارالشفای امام رضا علیه‌السلام دانست و گفت: تعداد پزشکان، بیماران پذیرش‌شده، هزینه‌ها، تعداد تخت‌ها و ... به صورت اسناد مدون، در این مجموعه به نمایش درآمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها