ابراهیم سحرخیز در گفتوگو با مهر افزود: با اجرای نظام جدید آموزشی باید ماهیت و نحوه هدایت تحصیلی دانشآموزان تغییر کند و استعدادهای دانشآموز از مقطع ابتدایی شناسایی شود و در نهایت در دوره متوسطه دانشآموز بداند که میخواهد در چه رشتهای تحصیل کند.
وی ادامه داد: شناسایی استعدادهای دانشآموز بیشتر برعهده معاونت پرورشی است و باید در این زمینه شورای عالی آموزش و پرورش مصوباتی داشته باشد تا معلمان پرورشی از مقطع ابتدایی، دانشآموز را به سمت رشته دلخواهش راهنمایی کنند.
سحرخیز گفت: با اجرای نظام جدید آموزشی 3-3-6 دانشآموزان از آغاز مقطع متوسطه دوم رشتههای تخصصی مورد نظر خود را میخوانند و انتخاب رشته در کلاس نهم انجام میشود.
به گفته معاون آموزش ابتدایی متوسطه آموزش و پرورش، دانشآموزانی که امسال در مقطع هفتم درس میخوانند، از دو سال دیگر باید رشته مورد نظرشان را در کلاس نهم انتخاب کنند.
وی با بیان این که انتخاب رشته در کلاس نهم بتدریج طی دو سال دیگر به صورت کامل اجرا میشود، تصریح کرد: دانشآموزان کلاس هفتمی باید از آغاز سال تحصیلی به فکر رشته مورد نظر خود باشند چون نمرات درسی سال هفتم و هشتم در انتخاب رشته دانشآموزان به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب رشته حائز اهمیت است.
سحرخیز درباره شرایط مشاوران هدایت تحصیلی توضیح داد: تمام مشاورانی که در مقطع متوسطه فعالیت داشتند به متوسطه اول منتقل میشوند؛ البته این به آن معنا نیست که در متوسطه دوم از مشاوره بینیاز هستیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد