وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که امسال تاکنون 60 هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است، گفت: این امر باعث شد بازار ثبات خود را از دست بدهد و با نوسان قیمت تخم‌مرغ روبه‌رو شود.
کد خبر: ۵۹۵۹۷۸

به گزارش شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه نشست سراسری شورای اصناف کشور گفت: قرار شد صادرات را محدودتر و واردات را آزاد کنیم تا نوسان قیمت تخم‌مرغ در بازار کنترل شود و به ثبات برسد.

وی گفت: این آزاد شدن واردات و محدود کردن صادرات تخم‌مرغ گذراست و تنها برای تنظیم بازار این کالا انجام شده است. قیمت تخم مرغ در دو هفته اخیر به شانه‌ای ده هزار تومان رسیده ، حال آنکه دولت می گوید قیمت این محصول باید هر کیلو 4250 تومان باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این‌که ایجاد بانک و بیمه تخصصی اصناف برای جمعیت دو میلیونی اصناف لازم است، گفت: از تاسیس بانک اصناف کشور حمایت می‌کنیم.وی با بیان این‌که اصناف بهترین منتقل‌کننده تصمیم‌های نظام به مردم هستند، افزود: اصناف باید اعتماد مردم را جلب کنند و بازار را از مسائل روانی و نوسان‌های کوچک قیمتی دور نگاه دارند.

وی گفت: اصناف عوامل اجرایی ثبات در بازار هستند و بر این اساس اصناف باید اعتماد مردم را جلب کنند تا بتوانند نوسان بازار را کنترل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان این‌که قانون جدید نظام صنفی کشور به اصناف اصالت و توانمندی بیشتری داده است، به برخی ایرادهایی که به این قانون گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند که چرا انتخابات بازرس جدا از انتخابات هیات مدیره اصناف برگزار می‌شود که در جواب آنها باید گفت این ایراد قانون نیست؛ بلکه برای درستی انتخابات این‌گونه در قانون دیده شده است.نعمت‌زاده ادامه داد: اگر ناظر یا بازرس از همان هیات مدیره اصناف انتخاب شود، دیگر نظارت معنا ندارد و یک دستگاه بازرسی مستقل می‌تواند سلامت کار اصناف را تضمین کند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه بر آموزش های تخصصی در واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: برای ارتقای فضای کسب و کار باید به سمت تعالی پیش برویم و از میان اصناف الگوهایی برگزیده شود تا اصناف بتواند نقشه راه آنها را الگوی خود قرار دهد که بهترین آموزش برای اصناف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها