تجلیل از نورالدین ایران در اختتامیه تئاتر مقاومت

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پنجشنبه شب در تبریز با معرفی برگزیدگان بخش‌های عروسکی، کودک و نوجوان و نمایش‌های خیابانی به کار خود پایان داد. در آیین اختتامیه این جشنواره از نورالدین عافی رزمنده سال‌های دفاع مقدس که بر اساس خاطرات او کتاب «نورالدین پسر ایران» منتشر شده است، تجلیل شد.
کد خبر: ۵۹۴۴۷۷

به گزارش جام‌جم، این جشنواره همچنین بخشی از اجراهای خیابانی و شاد خود را به مناطق زلزله‌زده ورزقان برد و توانست لبخند را بر لب‌ مردم آسیب‌دیده این منطقه بنشاند.

حسین مسافرآستانه، دبیر این دوره از جشنواره، با بیان این ‌که حرف‌های ناگفته‌ای از دفاع مقدس برای اجرا در صحنه تئاتر باقی مانده است، گفت: ما به عنوان هنرمندان وظیفه داریم به کشف آنها و ارائه آن به مردم بپردازیم.

او افزود: جشنواره‌ای که در آن قرار داریم در بخش‌های کودک، نوجوان، عروسکی و خیابانی با شکوه بسیار بالایی برگزار شد، به همین دلیل وظیفه می‌دانم به مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و همکارانشان خسته نباشید بگویم.شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز هم طی سخنانی برای برگزاری و میزبانی کامل دوره بعدی این جشنواره اعلام آمادگی کرد و گفت: جامعه هنری در دفاع مقدس فعال بوده و حال پس از گذشت سال‌ها باید تلاش کنیم هنرمندان بتوانند ایثارگری‌های آن دوران را به تصویر بکشند. ما در شورای شهر و شهرداری نیز اقداماتی را در این رابطه انجام دادیم که نمونه آن افتتاح موزه دفاع مقدس است.

قرار است بخش صحنه‌ای این جشنواره هفته نخست مهر در تهران برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها