رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران ضمن هشدار نسبت به بروز سکته‌های قلبی در میان افراد میانسالی که بدون در نظر گرفتن ضروریات سلامت و انجام معاینات پزشکی اقدام به ورزش‌های همگانی چون کوهنوردی می‌کنند، گفت: تشکیل پرونده پزشکی در مردان بالای 30 سال و زنان بالای 40 سال پیش از شروع ورزش ضروری است.‌
کد خبر: ۵۹۱۰۳۵

دکتر لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: مرگ ناگهانی قلبی به سه علت رخ می‌دهد. نخست ممکن است به دنبال گرفتگی عروق کرونر قلب، ورزشکار سکته کند و بمیرد. عامل دوم مربوط به زمانی است که فرد بر اثر اصابت ضربه به قفسه سینه دچار ایست قلبی شود و عامل سوم این است که فرد بدون هیچ‌گونه ضربه و برخوردی دچار درد قلبی شود، به کما برود و سپس زندگی‌اش خاتمه یابد.‌وی تاکید کرد: گرفتگی عروق کرونر با معاینات قلبی، کنترل فشار خون، چربی خون و با کمک نوار قلب قابل تشخیص است. ایست قلبی به دلیل اصابت ضربه به قفسه سینه نیز با استفاده ورزشکاران از لباس‌های محافظ معمولا قابل پیشگیری است. بر این اساس لازم است فشار خون، چربی خون و قند خون، پیش از آغاز ورزش همگانی برای پیشگیری از حوادث ناگهانی قلبی عروقی چک شود و سابقه خانوادگی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

تقویت قوه تخیل کودکان با رنگ‌های سبز و آبی

یک متخصص ارگونومی معتقد است: استفاده از رنگ‌های آبی، سبز، زرد و نارنجی در محیط مهدکودک‌ها می‌تواند علاوه بر ایجاد آرامش برای کودکان، قوه خلاقیت آنها را نیز فعال کند.‌ دکتر منصور ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط مناسب برای یک مهدکودک گفت: فضای آموزشی که برای مهدکودک‌ها در نظر گرفته می‌شود، باید دارای میز و نیمکت‌های متناسب با ابعاد بدنی کودکان باشد. ارتفاع صندلی که کودکان پشت آن می‌نشینند باید به گونه‌ای باشد که پای کودکان براحتی به زمین برسد در غیر این صورت اگر پای کودک برای چند ساعت آویزان باشد، باعث فشار آمدن به عروق پشت ران خواهد شد.‌ وی با بیان این‌که عمق صندلی‌ها باید مناسب باشد، افزود:‌نور مناسب برای یک مهدکودک نور طبیعی خورشید است. همچنین استفاده از رنگ‌های تیره برای سطوح مهدکودک‌ها توصیه نمی‌شود و رنگ‌های روشن باعث می‌شود کودکان بجز احساس آرامش، حس کنند در محیط بزرگ‌تری قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها