نعمت زاده خبر داد:

حذف مقررات غیرضروری در اولویت کاری 100 روزه

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به ضرورت مقررات زدایی و ساماندهی قوانین و مقررات ، از این موضوع مهم به عنوان یکی از اصول جدی در برنامه کاری 100 روزه این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۹۸۸
حذف مقررات غیرضروری در اولویت کاری 100 روزه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، محمدرضا نعمت زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت با اشاره به ضرورت پرداختن به مقررات زدایی از این بخش از اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: کاهش مقررات زاید و دست و پا گیر در وزارت و دستگاههای ذیربط،یکی از اصول جدی ماست و تلاش می کنیم در 100 روز اول، اغلب مقرراتی را که به تدریج وضع شده و غیر ضروری و غیر اقتصادی است از مسیر حرکت صنعتگران و سرمایه گذاران برداریم.

وی یکی از مشکلات جدی صنایع کشور را مبحث نقدینگی بیان کرد و گفت : در حال حاضر این موضوع در زمینه های مختلف بسیار مهم است و در صدد رفع این مشکلات هستیم.

نعمت زاده افزود:  هنگامی که واحدها کمتر تولید می کنند خود به خود سوددهی آنها کاهش می یابد و مشکلات نقدینگی بروز و جلوه پیدا می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تغییر نرخ ارز را از موارد دیگری برشمرد که در ایجاد مشکلات تاثیرگذار بوده است ، به طوری که تعدادی از واحدها که از تسهیلات بانکی بیش از گذشته استفاده کردند در این زمینه متضرر شده اند.

وی در ادامه مسائل بانکی را از چالش های دیگری دانست که باید به آن پرداخته شود و گفت: یکی  از مشکلاتی که برخی واحدها با آن روبرو هستند درخواست پرداخت 130 درصد پیش پرداخت برای گشایش اعتبار است که در گذشته با 10 درصد گشایش می شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین موضوع بازار، صادرات و محدودیتهای تحریم را از دیگر مسائلی بیان کرد که به آن پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد:  توجه به  بازارهای صادراتی و همچنین واردات بعضی از قطعات و مواد اولیه نیز از موضوع هایی است که باید

با کمک صنعتگران و همکاران در دولت به آنها توجه کنیم.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و محدودیت ها در کوتاه مدت میسر نخواهد شد و باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند صورت بگیرد اظهار داشت: امیدواریم درکوتاه ترین زمان به رفع تدریجی آنها اقدام کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه در جلسه ای که با وزیر اقتصاد و دارایی  به منظور جمع بندی و بررسی مشکلات و معضلات برگزار خواهد شد ، تلاش می کنیم با همکاری واحدهای اقتصادی و مالی کشور بخشی از این مشکلات به تدریج برطرف شود.

newsQrCode
برچسب ها: ساماندهی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها