معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده گفت: قانون افزایش مرخصی بانوان از ۶ ماه به ۹ ماه دارای ابهامات فراوانی است که نیاز به اصلاح دارد.
کد خبر: ۵۸۶۹۱۷

به گفته پروین هدایتی، پیش‌تر نمایندگان مجلس تبصره‌ای را به لایحه «اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» برای افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزودند، اما شورای نگهبان این طرح را به علت بار مالی‌اش رد کرد.
هدایتی افزود: به همین دلیل هم تغییراتی در متن این قانون انجام گرفت که به موجب آن دولت «مجاز» به افزایش مرخصی زایمان است و تلکیفی برای آن ندارد. همین امر ابهامات فراوانی را به وجود آورد. مرکز امور زنان و خانواده پیشنهاد کامل تری از جمله لایحه «ترویج تغذیه با شیرمادر» ارائه داد، اما چون قانون به این شکل مصوب شده بود کاری نتوانستیم انجام بدهیم.
وی در پاسخ به اینکه متولیان بیمه فقط پرداخت حقوق ۶ ماه را تقبل می‌کنند گفت: این امر نیز به دلیل ابهامات در این قانون به وجود آمده است، به طوری که اگر کارفرمای بیمه فردی خوش اخلاق باشد آن را پرداخت می‌کند در غیر این صورت با استناد به قانون «مجاز» بودن دستگاه‌ها برای پرداخت بیمه، از پرداخت آن امتناع می‌ورزند.
معاون مرکز امور زنان و خانواده با بیان اینکه مجلس بدون مشورت با دستگاه‌های متولی این قانون را تصویب کرد افزود: قطعا قانون افزایش مرخصی زایمان بدین شکل مشکلات فراوانی را بخصوص در شهرستان‌ها ایجاد می‌کند و این قانون باید در قالب آیین نامه‌هایی اصلاح شود.
>> خبرگزاری آریا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها