مشعل سکوی فاز 12 پارس جنوبی روشن شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از روشن شدن اولین مشعل سکوی فاز 12 پارس جنوبی درآب های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۲۰۱
مشعل سکوی فاز 12 پارس جنوبی روشن شد

به گزارش مهر، احمد قلعه بانی با اعلام این خبر گفت: مشعل فشار قوی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی هفته گذشته روشن و امروز نیز اولین مشعل سکوی دریایی فاز 12 روشن شد.

وی همچنین از افزایش 25 میلیون متر مکعبی گاز از طریق فاز 12 پارس جنوبی در زمستان امسال خبر داد و افزود: شهریور ماه امسال، ترین اول این فاز که معادل 12.5میلیون مترمکعب گاز است، به شبکه سراسری گاز کشور افزوده خواهد شد و به فاصله یک ماه بعد از راه اندازی ترین اول، ترین دوم این فازنیز که حجم مشابه گاز ترین اول را در اختیار دارد، در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: در مجموع زمستان امسال از این فاز 25 میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد.

قلعه بانی ادامه داد: استان یزد روزانه حدود چهار میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند و در واقع 12.5 میلیون متر مکعب گاز معادل مصرف چند استان است.

معاون وزیر نفت در توصیف اهمیت پروژه فاز 12 پارس جنوبی گفت: حدود 30 هزار میلیارد تومان برای توسعه طرح فاز 12 پارس جنوبی که از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور است، سرمایه گذاری شده است.

وی با عنوان اینکه اکنون طرح توسعه 19 فاز پارس جنوبی در دست اجراست گفت: با بهره بردار ی از تمام فازهای پارس جنوبی تولید گاز ایران تا دو سال آینده با همت متخصصان داخلی به یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها