با دستگاه مخلوط کن برقی می‌توان نوشیدنی‌های سرد و معجون‌های خوشمزه‌ای را در چند ثانیه تهیه کرد. تهیه سوپ، سس، غذای کودک، قابلیت خرد کرن انواع میوه، سبزیجات و یخ از دیگر کاربردهای این دستگاهها به شمار می‌رود. اگر قصد خرید یا حتی استفاده از این دستگاهها را دارید، نکات ذکر شده در ادامه را بخوانید.
کد خبر: ۵۸۵۶۹۴

 

* دستگاه مخلوط کن برقی قادر است تمامی مواد غذایی سفت و نرم، حتی یخ را به صورت یکدست خرد و له کند. بنابراین، موتور قدرتمند، تیغه‌های محکم، آسانی و سرعت کار از ویژگی‌های یک مخلوط کن خوب به شمار می‌رود.
* تیغه‌های تیز با جنس استیل از بهترین نوع در بین تیغه‌ها هستند که مقاومت و کارایی بیشتری نسبت به دیگر انواع خود دارند. 
* پارچ دستگاه مخلوط کن از دو جنس شیسه و پلاستیک وجود دارد. پارچ‌های پلاستیکی که از پلاستیک‌های شفاف تهیه می‌شوند نسبت به جنس‌های شیشه‌ای خیلی سبک‌ترند و به توان کمتری برای استفاده نیاز دارند اما در برخی از انواع آن، مرور زمان رنگشان را تغییر داده و پارچ کمی زرد رنگ می‌شود.
* یکی از نکاتی که هنگام انتخاب دستگاه‌های مخلوط کن باید به آن توجه داشته باشید، میزان ظرفیت پارچ دستگاه است. شما می‌توانید مناسب با تعداد افراد خانواده از ظرفیت‌های بیشتر یا کمتر آن خریداری کنید. 
* وقتی که از پارچ استفاده می‌کنید هیچ وقت بیشتر از ۸۰ درصد حجم پارچ مواد داخل آن نریزید مثلاً در یک پارچ ۱/۲ لیتری حداکثر یک لیتر مواد بریزید. استفاده بیشتر از این مقدار باعث می‌شود که مواد هنگام کار از لبه پارچ سر ریز بشود و همچنین منجر به صدمه زدن به موتور محصول خواهد شد. اگر پارچ شما دارای نشتی باشد در اسرع وقت به نمایندگی مجاز مراجعه کنید. 
* هنگام کار هرگز از قاشق و چاقو برای هم زدن محصول استفاده نکنید. ابتدا دستگاه را خاموش و بعد از توقف کامل، مواد را هم بزنید.
* هنگام تهیه شیر موز، هم زدن حداقل دو بار مواد به از بین بردن کف‌ها و هم خوردن خوب مواد کمک می‌کند.
* برای تهیه آب توت فرنگی، آب زغال اخته، آب آلبالو و میوه‌هایی از این دست بهترین انتخاب پارچ مخلوط کن است. 
* بدنه مخلوط کن‌ها از جنس پلاستیکی یا آلومینیومی ساخته شده است. بدنه‌های آلومینیومی هر چند کمی سنگین‌تر از جنس پلاستیکی است اما در برابر ضربه مقاوم‌تر و در کل محکمتر است. یکی دیگر از خصوصیات بدنه‌های آلومینیومی در این است که شما می‌توانید براحتی تنها با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.
* در برخی از انواع جدید مخلوط کن‌ها روی در دستگاه دریچه کوچکی تعبیه شده که می‌توان با برداشتن آن بدون آنکه مواد به بیرون بریزد مواد دیگری را به مواد در حال مخلوط شدن اضافه کرد. 
* فیلتر وسیله‌ای است که از ورود هسته و پالپ به درون آبمیوه جلوگیری می‌کند و آبمیوه‌ای صاف با طعم دلنشین را به وجود می‌آورد. فیلتر در دستگاه‌های جدید مخلوط کن از ابتکاراتی است که به شما کمک می‌کند آبمیوه را بدون دانه و تفاله تهیه کنید. این قطعه در دستگاه‌های مختلف به گونه‌های متفاوتی قرار داده شده است اما مدل‌های قدیمی از وجود این قسمت بی‌بهره هستند. 
* امنیت دستگا‌های برقی به هر امتیاز دیگری برتری دارد. قفل ایمنی مخلوط کن‌ها نیز از مواردی است که دارای اهمیت بسزای است، قفل ایمنی در مخلوط کن باید به صورتی باشد که در صورت عدم قرارگیری صحیح پارچ، مانع روشن شدن دستگاه شود. 
* در برخی از انواع مخلوط کن‌ها شیر تخلیه ثابتی در قسمت پایین قرار داده شده تا بتوان مواد را به راحتی از آن خارج کرد. 
* شرکتهای سازنده این گونه لوازم برقی گاهی دستگاههای متنوع و جداگانه به بازار عرضه می‌کنند که بعضی از آن‌ها فقط یک کار خاص را انجام می‌دهد و بعضی با استفاده از لوازم یدکی چند کار مختلف را انجام می‌دهند. بسته به هزینه‌ای که قرار است بپردازید، و انتظاری که از مخلوط کن دارید، این موارد را نیز مد نظر قرار دهید.
 
>> دالانو
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها