در دیگر بازی مهم امشب سپاهان در اصفهان از فولاد خوزستان پذیرایی می‌کند

رونمایی از استقلال در غیاب 2 ستاره

هفته نخست لیگ برتر در شرایطی امشب پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها استقلال مدافع عنوان قهرمانی در تبریز به مصاف گسترش‌فولاد تبریز می‌رود و تیم‌های مدعی سپاهان و فولاد هم در اصفهان دیداری مهیج را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۲۶۱۵

پس از آن‌که شب گذشته انتظار هواداران پرسپولیس برای مشاهده پرسپولیس مدل 92 علی دایی با دیدار این تیم مقابل تراکتورسازی تبریز به‌سر رسید، امشب نوبت هواداران استقلال است تا تیم محبوب خود را در مصاف با یک تیم تبریزی تازه وارد به نام گسترش فولاد به نظاره بنشینند. اما برخلاف پرسپولیس که در فصول اخیر لیگ برتر همواره هواداران خود را مایوس کرده است؛ تیم امیر قلعه‌نویی علاوه بر راهیابی به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا، بر جام قهرمانی لیگ دوازدهم نیز بوسه زد و امشب در قامت مدافع عنوان قهرمانی گام به یک ماراتن30 هفته‌ای می‌گذارد. تیمی که در فصل نقل و انتقالات روزهای پرفراز و‌نشیبی را پشت سر گذاشت و گرچه سرانجام با جذب ستارگانی چون جواد نکونام و آندرانیک تیموریان تا حدی موجب آرامش خاطر هوادارانش شد، اما این در آغازین شب لیگ سیزدهم، این‌دو ستاره ملی‌پوش غایبان بزرگ تیم قلعه‌نویی خواهند بود. نکو و آندو به تشخیص قلعه‌نویی در تهران مانده‌‌اند تا تمریناتشان را پی بگیرند.

از طرفی اکنون خبری از جاسم کرار عراقی هم نیست و باید دید تیمی که با تکیه بر بازیسازی مجتبی جباری و شم گلزنی فرزاد حاتمی در نیم‌فصل دوم گذشته عرصه را بر همه رقیبان تنگ کرده بود، شب نخست لیگ سیزدهم را در غیاب این دو بازیکن جدا شده‌اش چگونه سپری خواهد کرد.

در مقابل گسترش فولاد در حالی که اثری از بازیکنان صاحب نام در تیمش دیده نمی‌شود، امیدوار است آغازی قابل قبول داشته باشد. شاید در ترکیب تیم جوان رسول خطیبی نام ایمان موسوی بازیکن سابق استقلال در بازی امشب بیش از دیگر بازیکنان جلب توجه کند، بازیکنی که با نارضایتی به یک نیم فصل حضور خود در استقلال پایان داد و انگیزه بالایی برای درخشش در بازی امشب دارد. محسن فروزان، دروازه‌بان نیمکت نشین فصل گذشته تراکتورسازی و نقی زاده هافبک دفاعی فصل پیش پرسپولیس دیگر بازیکنان نسبتا سرشناس گسترش فولاد هستند.

داغ و مهیج مثل سپاهان ـ فولاد

سپاهان و فولاد دو مدعی فصل گذشته لیگ برگزارکننده، یکی دیگر از دیدارهای حساس امشب هستند. سپاهان که با جذب بازیکنانی چون مجتبی جباری، آرش افشین، هادی عقیلی و یعقوب کریمی در فصل نقل و انتقالات یک سرو گردن بالاتر از همه تیم‌ها نشان داد، هیچ خوش ندارد در هفته نخست لیگ امتیاز خانگی از دست بدهد، در طرف مقابل مربی خوشفکری به نام حسین فرکی روی نیمکت فولاد قرار دارد که در فصل گذشته نشان داد بدون هیاهو می‌تواند تا یک قدمی قهرمانی هم پیش برود و دیدارهای بزرگ را به سود خود خاتمه دهد.

مصاف مایلی‌کهن با مربی تازه وارد

دیدار صبای قم و ملوان بندرانزلی در حالی در قم برگزار می‌شود که محمد مایلی‌کهن، سرمربی جدید صبا در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی چون حامد لک، میلاد نوری و ایمان رزاقی‌راد را از دست داد و رضا عنایتی، گلزن قهار و البته پا به سن گذاشته را جذب کرد . صبا امشب امیدوار است ملوان را که با یک مربی کروات و تازه وارد گام به لیگ سیزدهم گذاشته است؛ زمینگیر کند. ملوانی که دیگر خبری از پژمان نوری در ترکیبش نیست و انزلی‌چی‌ها بیشتر امید خود را در توانایی جلال رافخایی، آقای گل لیگ دوازدهم جست و جو می‌کنند.

حاشیه پیش از آغاز

راه‌آهن تیم پیشین علی دایی هم در حالی لیگ را با‌هدایت منصور ابراهیم زاده آغاز می‌کند که حریف امشب این تیم پیش از آغاز لیگ وارد حاشیه شده است. مس کرمان در حالی سکان هدایت تیم را به مجتبی تقوی سپرده بود که این مربی به دنبال کتک خوردن دستیارش از سوی هواداران منتسب به باشگاه، دیروز از سمت خود کناره‌گیری کرد.

کرمانی‌ها البته در فصل نقل و انتقالات فعال ظاهر شدند و ادینیو بازیکن اسبق خود را دوباره جذب کردند با این حال امشب بدون سرمربی به مصاف راه ‌آهن می روند. در دیگر بازی‌های امشب داماش گیلان پذیرای سایپای کرج است. دیداری که افشین ناظمی، سرمربی داماش در آستانه این دیدار شرایط مالی تیمش را بغرنج دانست و نارنجی پوشان منتظر مشاهده تاثیر حضور فیرات، سرمربی جدید خود هستند.

در آخرین بازی‌، فجرسپاسی شیراز بعد از کنار گذاشتن محمود یاوری و بازگرداندن غلام پیروانی، پذیرای نفت تهران، تیم تحت رهبری یحیی گل محمدی، سرمربی‌ پیشین سرخپوشان تهرانی است.

برنامه بازی‌های امشب

داماش ـ سایپا، ورزشگاه شهید عضدی رشت، داور: اشکان خورشیدی

فجرشهید سپاسی ـ نفت تهران، ورزشگاه حافظیه شیراز، داور: محمدرضا اکبریان

راه‌آهن ـ مس کرمان، ورزشگاه تختی تهران، داور: موعود بنیادی‌فر

صبا ـ ملوان، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، داور: احمد صالحی

سپاهان ـ فولاد خوزستان، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، داور: تورج حق وردی

گسترش فولاد ـ استقلال، ورزشگاه یادگار امام تبریز، داور: حسین زرگر

همه بازی‌ها از ساعت 22 آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها