نبض سیاست

دعوت یک سازمان ایرانی از افشاگر آمریکایی برای سفر به ایران

به گزارش جام‌جم، سازمان مردم‌نهاد «عدالت‌طلبان بدون‌مرز» در نامه‌ای به ادوارد جوزف اسنودن از وی دعوت کرد تا با سفر به ایران، جزئیات اقدامات دولت آمریکا را تشریح کند.
کد خبر: ۵۸۲۲۶۷

در این نامه آمده است: مردم ایران به‌عنوان کشوری که در مسائل مبنایی با آمریکا چالش داشته و دفاع از حقوق و کرامت انسان را یکی از همان چالش‌های مبنایی می‌دانند، به‌‌طور قطع حمایت از شما را جزیی از حمایت از کرامت انسانی در مقابل اقدامات ضدبشردوستانه دولت آمریکا می‌دانند. از آنجا که یکی از اتفاقات غیرقانونی صورت گرفته افشاشده از سوی شما، جاسوسی از شهروندان ایرانی است، از شما دعوت می‌کنیم تا در ایران حضور یافته و جزئیات اقدامات دولت آمریکا را تشریح کنید.

به جای تشکیک در آمار، نظام آمارگیری را عوض کنید!

سعید لیلاز از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در یادداشتی به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد کرد به جای تشکیک در آمار دولت احمدی‌نژاد، یک نظام آمارگیری جدید بنا کند.

لیلاز نوشت: بر این اعتقاد هستم، مهم‌تر از آن‌که به صحت و سقم آمارهای احمدی‌نژاد پرداخته، درباره آنها تشکیک کرده یا آنها را مورد تردید قرار دهیم، بهتر آن است که در دولت جدید نظام آمارگیری احیا شود. در واقع این عمل، سنگ‌بنای هر تحولی در حوزه اقتصاد ایران است. اگر آقای حسن روحانی بخواهد با این نظام آمارگیری که به درست یا غلط، اعتماد عمومی را از خود سلب کرده، کار کند؛ مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید.

من حاصل ازدواج پنهانی شاه و گوگوش هستم!

به گزارش جام‌جم، در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی، فردی به نام «شادی پهلوی» ادعا کرده است حاصل ازدواج پنهانی محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع و یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی (گوگوش) است! این شخص در یکی از مطالب خود در فیس‌بوک نوشته است دوست دارد روزی فرا برسد که با مسلسل گوگوش را در جمع هوادارانش بکشد!

شادی پهلوی مدعی شده است: من به برادرم کامبیز قربانی هم بارها پیام دادم و گفتم برای آزمایش DNA به ترکیه بیاید تا داستان خود را ثابت کنم.

تعیین مجازات جدید برای «مه‌آفرید»

در حالی که مدت‌ها از پایان دادگاه و اعلام حکم پرونده فساد بزرگ بانکی می‌گذرد، قاضی سراج ‌گفت: گزارش‌هایی که بعد از رسیدگی به پرونده فساد از گمرک رسید، در دادسرا در حال رسیدگی است و بعد از صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش، آیا در صورتی که رسیدگی به موضوع گزارش‌های گمرک منجر به صدور حکم شود، این موضوع در حکم قبلی «مه‌آفرید» و همکاران او موثر است یا نه، گفت: در این رابطه حکم جدیدی صادر و طی آن نقش هرکس مشخص می‌شود و به تناسب نقش افراد برای آنها مجازات تعیین می‌شود.

اهانت پسر ماهاتیر محمد به شیعیان

پسر ماهاتیر محمد که بتازگی به عنوان سروزیر یکی از ایالت‌های مالزی انتخاب شده است، عنوان کرد که دولتش شیعه را یک مذهب انحرافی می‌داند.

مشرق نوشت: داتوک مخریز ماهاتیر، پسر سوم و پنجمین فرزند ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی که با تلاش‌های پدرش در انتخابات سراسری ماه می‌ به‌عنوان سر وزیر ایالت کداه (زادگاه ماهاتیر محمد) انتخاب شد در اظهارنظری جنجال‌برانگیز گفته است که دولت محلی، شیعه را به عنوان یک مذهب انحرافی اعلام کرده است. وی گفته است: این اقدام دولت محلی ایالت کداه درخصوص فرمان شورای فتوای ملی مالزی در سال 1996 بوده است که شیعه را مذهبی انحرافی معرفی کرده بود.

روایت رئیس ستاد انتخاباتی عارف از انصراف نامزد اصلاح‌طلبان

جعفر توفیقی رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری در مراسم افطار و گردهمایی سالانه انجمن‌های اسلامی معلمان استان اصفهان درخصوص رویدادهای روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری و انصراف عارف گفت: آقای خاتمی در روزهای آخر هیات هفت‌نفره‌ای را برای مذاکره با دکتر عارف و دکتر روحانی تعیین کرد. این هیات هفت‌نفره هم به سراغ سازوکارهای نظرسنجی و افکارسنجی رفت که دکتر عارف گفت «اصلا این کارها لازم نیست، زیرا من تعهد کرده‌ام. آقای خاتمی اگر تلفنی به من بگویند که مصلحت نیست شما باشید من قبول می‌کنم و برای انصراف نه دلیل، نه نظرسنجی و نه توضیحی می‌خواهم. زیرا به سیدمحمد خاتمی تعهد داده‌ام.»

نظر علی مطهری درباره سفر وزیر خارجه پیشین انگلیس به ایران

بحث سفر جک استراو ،وزیر خارجه پیشین انگلیس به ایران از ابتدای هفته جاری به یکی از جنجالی‌ترین و داغ‌ترین مباحث رسانه‌های داخلی تبدیل شد.

در تازه‌ترین اظهارنظر در این مورد، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس به ایسنا گفت: این‌که به محض بردن اسم جک ‌استراو، فورا گفته شود وی خائن است و اول باید عذرخواهی و توبه کند، بی‌معناست. درخواست جک استراو برای حضور در مراسم تنفیذ یا تحلیف رئیس‌جمهور منتخب حتی با هدف مذاکره با مسئولان ایرانی‌، چه اشکالی دارد؟

نماینده مردم تهران متذکر شد: اگر بنا بر عذرخواهی جک استراو از ملت ایران باشد، اشغالگران سفارت این کشور در تهران نیز باید عذرخواهی کنند. اعتدال در چنین شرایطی به این معناست که با عقل و تدبیر رفتار شود.

ماموریت نایب رئیس مجلس برای مراسم تحلیف

حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس از طرف هیات‌رئیسه مسئول مذاکره با مسئولان دولت جدید و رئیس‌جمهور منتخب درباره ساعت برگزاری مراسم تحلیف و دیگر موضوعات مربوط به این مراسم شده‌ است.

حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات‌رئیسه مجلس با اعلام این خبر به فارس گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب در مراسم تحلیف سخنرانی خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها