زنگ هشداری برای کاربران گوشی‌های هوشمند

حواس‌پرتی، حافظه کوتاه‌مدت انسان را پاک می کند

حافظه کوتاه‌مدت‌تان را زیاد کنید

حافظه با قابلیت دسترسی تصادفی که در اصطلاح رایانه به آن رم می‌گویند، یک نوع محل ذخیره اطلاعات در کامپیوتر است و امکان ذخیره‌سازی اطلاعات را به صورت تصادفی می‌دهد.
کد خبر: ۵۸۰۳۵۹
حافظه کوتاه‌مدت‌تان را زیاد کنید

واژه تصادفی به این معنی است که امکان دسترسی به هر مقدار اطلاعات در هر زمانی بدون در نظر گرفتن موقعیت فیزیکی اطلاعات و ترتیب آنها وجود دارد. داده‌های موجود در RAM قابل پاک‌شدن و جایگزینی با داده‌های دیگر است و هر نوع وقفه‌ای در جریان برق رایانه‌ موجب از بین رفتن داده‌های موجود در RAM می‌شود. استفاده از این نوع حافظه‌ها‌ برای نگهداری موقت اطلاعات تا زمان پردازش یا انتقال نتایج به بیرون از رایانه یا ذخیره در حافظه‌های جانبی است. بنابراین هرچه حجم این حافظه بیشتر باشد، می‌تواند اطلاعات بیشتری را در خود ذخیره کند. گرچه در صورت تمایل، امکان ارتقای رم نیز وجود دارد، اما بهتر است از همان ابتدا به فکر هزینه این کار هم باشید.

در حال حاضر بیشتر فعالان بازار، رم ماژول هشت‌گیگابایتی را برای رایانه‌های شخصی پیشنهاد می‌کنند. البته این امکان هم وجود دارد که ابتدا یک رم چهار گیگابایتی خریداری کرده و در صورت نیاز یک رم با همان میزان حجم نیز به آن اضافه کنید، اما با در‌نظر‌گرفتن قیمت‌ها به نظر می‌رسد اگر از ابتدا یک رم هشت‌گیگابایتی خریداری کنید، با وجود هزینه‌کرد مبلغی معادل حدود 275 تومان که ده هزار تومان گران‌تر از دو تا رم چهار گیگابایتی است، اما باز هم امکان ارتقای ظرفیت را خواهید داشت، اما اگر رمی با حافظه پایین‌تر خریداری کردید، در صورت تمایل به ارتقا باید آن را با قیمتی پایین‌تر فروخته و اقدام به تهیه حافظه‌های بالاتر کنید.

گارانتی اپیسر هم یک گارانتی مادام‌العمر برای رم است؛ گرچه به دلیل تنوع برندهای موجود در بازار، گارانتی‌های متعددی هم برای این سخت‌افزار رایانه‌ای وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
۰
۰
شما گفتید اگه رم 8 گیگابایتی بخریم بهتره و با صرفه تره ولی اینو نگفتی اگه 2 تا 4 گیگابایتی بخره در صورت بروز مشكل سخت افزاری اگه یك زمانی رم 8 گیگی بسوزه بهتره یا یه رم 4 گیگی تازه برخی مادربورد ها از رم 8 گیگابایتی پشتیبانی نمی كنند
در ضمن در صورت نیاز به حافظه بایستی به ارتقا فكر كرد نه در استفاده عادی

نیازمندی ها