آهنگ غم‌انگیز مهاجرت روستایی

سکوت در روستاهای یزد لانه کرد + عکس

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه‌سازی بنیاد برکت باعث می‌شود مهاجرات روستاییان به شهرها متوقف شود.
کد خبر: ۵۷۸۸۵۳
ساخت مدارس برکت مهاجرت از روستاها را متوقف می کند

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، شاهرضا دیودیده با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت هفت مدرسه شامل 30 کلاس درس در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد احداث کرده که یک مدرسه در مقطع دبیرستان و شش مدرسه در مقطع ابتدایی است.

وی افزود: این مدارس در روستاهای چال کلگه، گودبن دیشموک، تلخاب شیرین، مزدک، کلایه سفلی، بوستان و ممبی از توابع دنا احداث و طی سال‌های 89 تا 91 افتتاح شده‌اند.

به گفته مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان اعتبار اختصاص یافته برای ساخت این مدارس 21 میلیارد و 300 میلیون ریال و مساحت کل زیربنای این مدارس 3080 متر مربع است.

وی افزود: مؤسسه برکت ساخت یک مدرسه ابتدایی سه کلاسه در روستای گورگنجو در منطقه دنا را در دستور کار دارد که در سال 92 به بهره برداری می رسد.

دیودیده با بیان اینکه ساخت مدارس برکت موجب شادابی و افزایش انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان شده است، گفت: در حال حاضر به دنبال توافق با بنیاد برکت برای ساخت 9 کلاس دیگر در مناطق محروم این استان هستیم.

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان ساخت: نقاط محروم و روستایی دسترسی کمتری به امکانات دارند و مدرسه‌سازی بنیاد برکت باعث می‌شود مهاجرات روستاییان به شهر متوقف شود.

دیودیده در پایان تاکید کرد: مدرسه‌سازی باعث رشد و اعتلای جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و شایسته است خیران در این زمینه فعالیت کنند.

براساس دستور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی به عنوان مکمل فعالیت های کار آفرینی در روستاها و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، از سال 86 در دستور کار بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرارگرفته است و تاکنون  214 مدرسه شامل 920 کلاس درس توسط مدرسه سازان بی نام این بنیاد در نقاط محروم کشور ساخته شده است.

بنیاد برکت وابسته به ستد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تلاش می کند براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت مدارس برکت را تا یک هزار مدرسه در 1000 روستا و منطقه محروم کشور به تناسب نیاز ، افزایش دهد که این هدف در سال های گذشته با جدیت دنبال شده است.

ساخت مدارس برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته  کشور، تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق بوجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها