بالا گرفتن اختلاف بین گروه‌های مسلح سوریه

در حالی که نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود در مناطق مختلف این کشور ادامه می‌دهند، برخی خبرها از بالا گرفتن تنش و اختلافات میان گروه‌های مخالف سوری حکایت دارد.
کد خبر: ۵۷۸۶۵۶

بر این اساس، فرمانده یکی از تیپ‌های ارتش آزاد سوریه در ادلب اعلام کرد درگیری‌های سنگینی بین این تیپ و گروه سلفی جبهه النصره رخ داده است.

به گزارش ایرنا، این درگیری‌ها پس از آن روی داد که اخباری حاکی از تجاوز برخی فرماندهان جبهه النصره به کودکان در این منطقه منتشر شد.این فرمانده ارتش آزاد گفت: دست‌کم ۹ کودک مورد تجاوز افراد این جبهه قرار گرفتند؛ بنابراین از آنان خواسته شد از منطقه خارج شوند که کار به درگیری سنگین کشیده شد. افراد جبهه النصره در این درگیری‌ها دست به کشتار افراد ارتش آزاد و غیرنظامیان زدند. هنوز درباره تعداد تلفات این درگیری‌ها خبری منتشر نشده است.

در همین حال، منابع خبری روز گذشته اعلام کردند، گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و بلاد شام که از گروه‌های وابسته به القاعده است، یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه را ترور کرده‌اند.مسئولان ارتش آزاد سوریه اعلام کردند: کمال الحمامی، معروف به ابو باسل اللاذقانی فرمانده گردان‌های عز عبدالسلام وابسته به ارتش آزاد ترور شد.گفته می‌شود رهبر این گروه وابسته به القاعده در تماس تلفنی با الحمامی در شهر ریف در استان لاذقیه سوریه، او را برای شرکت در نشستی در مقر این گروه به بندر لاذقیه دعوت کرد. پس از ورود الحمامی به این بندر، افراد این گروه وی را ترور کردند.سخنگوی ارتش آزاد سوریه اعلام کرد، اعضای این گروه در تماس با او اعلام کردند همه اعضای شورای عالی نظامی ارتش آزاد را ترور خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها