گروه‌ها و طوایف مصری باید از اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنند

صالحی: مردم مصر خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند

وزیر امور خارجه گفت: سرنوشت مصر را مردم این کشور و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، تعیین می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۸۴۳۶

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی‌اکبر صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اتفاقات مصر گفت: ملت مصر است که باید تعیین کند این کشور چه سرنوشتی پیدا کند و ارتش مصر نیز ارتش ملی بوده و هست، اما باید در نظر گرفت که با این اتفاقاتی که در مصر رخ می‌دهد، عده‌ای بیگناه کشته شده‌اند که ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: گروه‌ها و طوایف مصر باید با هماهنگی و اقدامات خود جلوی این اتفاقات را در داخل کشورشان بگیرند تا مبادا بدخواهان با فتنه‌انگیزی از این اتفاقات سوء‌استفاده کرده و شرایط را پیچیده‌تر کنند.

صالحی ادامه داد: بنا بر این باید هر چه سریع‌تر گروه‌ها و طوایف مصری از این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنند.

وزیر امور خارجه گفت: مصر کشوری بزرگ و در منطقه نیز نقش‌آفرین و تعیین‌کننده است و امیدواریم هر چه زودتر آرامش به مصر و ملت مصر برگردد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره شاخص‌های عملکرد این وزارتخانه در دولت دهم پرسید، گفت: این دولت در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها کار خود را انجام داده است، به طوری که دشمنان به این تحریم‌ها عنوان تحریم‌های فلج‌کننده داده بودند، اما اکنون با همدلی و همکاری دستگاه‌ها توانسته‌ایم آثار سلبی تحریم‌ها را تا حدودی کم کنیم که در این میان وزارت امور خارجه نقش مؤثری داشته است.

وی افزود: اما از نظر من مهم‌ترین و مؤثرترین کار این وزارتخانه آزاد کردن 48 گروگان ایرانی در سوریه بود که ما توانستیم آنها را آزاد کنیم که از نظر من ماندگارترین و خوشحال‌کننده‌ترین کار در این وزارتخانه بود.

هدف انفجار تروریستی بئر العبد بیروت تفرقه‌افکنی است

صالحی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای لبنانی‌اش گفت: هدف از انفجار در منطقه بئر العبد در ضاحیه جنوبی بیروت تفرقه‌افکنی و تشدید اختلافات طایفه‌ای است.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با عدنان منصور، ضمن محکوم کردن این انفجار در آستانه ماه مبارک رمضان، این اقدام را نشانه عجز و درماندگی دشمنان لبنان و در راس آنها رژیم غاصب صهیونیستی دانست و هدف از آن را تفرقه افکنی و تشدید اختلافات طایفه‌ای ارزیابی کرد.

صالحی با ابراز اطمینان از هوشیاری ملت مقاوم لبنان در رویارویی با این‌گونه اقدامات ناجوانمردانه، برای مجروحان حادثه آرزوی شفای عاجل و بر ادامه حمایت کشورمان از لبنان تاکید کرد.

وزیر خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به وحدت و انسجام داخلی در لبنان، خاطرنشان کرد: دولت و ملت لبنان با درک شرایط خاص منطقه، از هیچ تلاشی در جهت تحقق اهداف متعالی خود و پاسداشت منافع عالیه کشور فروگذار نخواهند کرد.

وی این انفجار را تلاشی برای ایجاد فتنه و درگیری در لبنان دانست و تاکید کرد: این‌گونه اقدامات، موجب تقویت بیش از پیش عزم و اراده ملت مقاوم لبنان علیه توطئه‌های رژیم صهیونیستی و مزدوران آن در منطقه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها