نیروهای ارتش مصر تدابیر شدید امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری در قاهره اتخاذ کردند.
کد خبر: ۵۷۸۵۱۱
تشدید تدابیر امنیتی دراطراف کاخ ریاست جمهوری مصر

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، این اقدام ارتش مصر برای مقابله با تظاهرات احتمالی طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور از میدان رابعه العدویه به سوی کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه انجام شد.

یکی از سخنرانان در میدان رابعه العدویه خواستار برگزاری تظاهرات از این میدان به سوی کاخ الاتحادیه با تابوت های نمادینی از قربانیان حمله گارد ریاست جمهوری مصر به نمازگزاران شده بود.

طرفداران محمد مرسی به تحصن در میدان رابعه العدویه ادامه می دهند و مراسم افطار روز نخست ماه مبارک رمضان، دسته جمعی در این میدان برگزار شد.

از سوی دیگر، محمد البلتاجی یکی از رهبران جنبش اخوان المسلمین مصر اعلام کرد طرفداران محمد مرسی روز جمعه آینده با شعار «جمعه هجوم به قاهره»، در پایتخت این کشور تظاهرات خواهند کرد. البلتاجی بر لزوم بازگشت محمد مرسی به قدرت در مصر تاکید کرد.

تشکیل کابینه انتقالی مصر ، احتمالا هفته آینده

حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر روز چهارشنبه با بیان اینکه پیش بینی می شود کابینه انتقالی مصر تا اوایل هفته آینده تشکیل شود گفت : مذاکرات با نامزدهای مختلف ادامه دارد و انتظار می رود تشکیل کابینه موقت تا اوایل هفته آینده نهایی شود.

دادستانی کل مصر دستور بازداشت رهبر کل اخوان المسلمین و برخی دیگر از رؤسای احزاب مصر را صادر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره،دادستانی کل مصر وزارت کشور را مکلف کرد تا محمد بدیع، رهبر کل اخوان المسلمین، و محمود عزت ابراهیم، معاون او را به اتهام تحریک برای ایجاد خشونت و کشتار در حوادث اطراف مقر گارد ریاست جمهوری بازداشت کند.

 همچنین دادستانی کل دستور دستور بازداشت محمد البلتاجی، دبیر کل حزب آزادی و عدالت، صفوت حجازی، عصام العریان و محمود حسین -از دیگر رهبران اخوان المسلمین- را نیز صادر کرد.

 همچنین عبدالرحمن عز، عضو جنبش «حازمون»، عصام سلطان، معاون رئیس حزب «الوسط»، عاصم عبدالماجد و صفوت عبدالغنی از رهبران گروه «جماعت اسلامی» را در فهرست افراد بازداشتی قرار دارند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، حامیان گروه اخوان المسلمین و محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، و مخالفان گروه اخوان المسلمین و مرسی بر ضرورت جلوگیری از دخالت های آمریکا در کشورشان تاکید می کنند.

مخالفان و موافقان در مصر در مناطق مختلف قاهره پارچه نوشته هایی نصب کرده اند که در آنها تاکید کرده اند باراک اوباما تروریستی است که در کشورهای عربی و جهان دخالت می کند.

یکی از شهروندان مصری درباره دخالت های دولت آمریکا در کشورش گفت: مردم مصر نیازی به کمک های باراک اوباما و کنگره ندارند. مصر دارای عوامل و عناصر قدرت زیادی مانند منابع زیرزمینی و منابع انسانی است و نیازی به آمریکا ندارند.

مصری ها همچنین با نوشتن پارچه نوشته های تاکید کرده اند که مردم مصر خواهان کمک مالی از آمریکای ملعون نیستند.

یکی از شهرونان مصری نیز گفت: کشور ما امروز قوی ترین ارتش عربی در منطقه را دارد. مردم مصر اجازه دخالت به آمریکا را نمی دهد. آمریکا تمام تلاش خود برای نفوذ در میان ارتش مصر و تضعیف آن به کار می گیرد تا اسرائیل بر منطقه چیره شود.

از سوی دیگر، حامیان محمد مرسی و اخوان المسلمین نیز آمریکا را دشمن کشور خود می دانند.

یکی از حامیان اخوان المسلمین گفت: اگر حاکمان ما مسلمان با گرایش به مراجع اسلامی باشند، منافع اسرائیل و آمریکا در معرض خطر قرار خواهد گرفت. از این رو، آنها بسیار تلاش می کنند تا از روی کار آمدن حاکمان اسلامی در کشورهای عربی جلوگیری کنند زیرا اسلام با اسرائیل و اقدامات آن در غزه مخالف است. از این رو، آمریکا با تمام توان برای حمایت از اسرائیل تلاش می کند.

 احمد عارف سخنگوی اخوان المسلمین نیز گفت: مصری ها همیشه با اراده خود سرنوشت کشور را تعیین می کنند. همه کشورهای جهان چه آمریکا و چه هر کشور دیگر باید اراده آنها را محترم بشمارند. اکنون مصر در مقطع تاریخی و کودتای نظامی قرار دارد و هیچ عنوانی جز این ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها