اعتراف مرد شیاد به 100 میلیون تومان کلاهبرداری

مردی که خود را از وابستگان مسئولان دولتی در استان مرکزی معرفی و به بهانه حل مشکلات مردم از آنها یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، از سوی ماموران اداره اطلاعات و امنیت عمومی این استان دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۷۸۰۶
اعتراف مرد شیاد به 100 میلیون تومان کلاهبرداری

به گزارش جام‌جم، سرهنگ احمد عباسی، رئیس پلیس اداره اطلاعات و امنیت عمومی استان مرکزی در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در این مرکز پلیس از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او با مردی که خود را از بستگان یکی از مسئولان استان مرکزی معرفی می‌کرده، آشنا شده و پس از مدتی این مرد عنوان کرده که اگر مشکلی در سازمان‌های مختلف دارد، می‌تواند در قبال دریافت مبلغی پول، آن را حل کند.

تهدید شاکی از سوی مرد شیاد

وی افزود: شاکی با اعتماد به این مرد، چند میلیون تومان به وی پرداخت می‌کند تا مشکلی را که در یکی از اداره‌های دولتی داشته، حل کند؛ اما هر چه منتظر می‌ماند، خبری از آن مرد نمی‌شود و وقتی با او تماس می‌گیرد، مرد شیاد تهدید می‌کند باید پول بیشتری به او بدهد و در غیر این صورت با نفوذی که در مراجع قضایی و انتظامی دارد، او را به دردسر می‌اندازد.

عباسی یادآور شد: شاکی هم به مرد شیاد ظنین شده و با حضور در اداره‌ای که او مدعی بوده یکی از مسئولان آنجا با وی نسبت دارد، متوجه می‌شود چنین فردی را نمی‌شناسد و او کلاهبردار است.

دام متهم فراری برای دیگر شهروندان اراکی

وی گفت: با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد تا این که افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس از مردی شیاد به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در تحقیق ازاین شاکیان نیز معلوم شد آنها به واسطه مشکلاتی که در چند سازمان و اداره دولتی داشته‌اند، فریب خورده و میلیون‌ها تومان پول به مرد کلاهبردار داده‌اند، اما او بی‌آن‌که کاری از پیش ببرد، از آنها پول بیشتری خواسته و تعدادی از شاکیان را تهدید کرده در صورت نپرداختن پول بیشتر، آنها و خانواده‌هایشان را به دردسر می‌اندازد.

دستگیری متهم

رئیس پلیس اداره اطلاعات و امنیت عمومی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در ادامه معلوم شد تصویر رایانه‌ای مرد شیاد به همان مردی که پلیس در تعقیبش است، شباهت دارد؛ بنابراین متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت؛ اما هر بار مخفیگاهش را تغییر می‌داد تا این که دو روز پیش وی دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شد.

عباسی افزود: متهم در مواجهه حضوری با شاکیان پرونده به کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد.

رئیس پلیس اداره اطلاعات و امنیت عمومی استان مرکزی یادآور شد: برای متهم که تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کرده، قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

وی با هشدار به مردم، از آنها خواست به افرادی که مدعی می‌شوند به مسئولان سازمان‌ها و اداره‌ها وابستگی دارند و می‌توانند مشکلات آنها را حل کنند، اعتماد نکنند و در صورت بروز چنین مشکلاتی، مراجع قضایی و انتظامی را در جریان قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها