کلاهبرداری 900 میلیونی از تاجر سرشناس

مرد شیاد که با جعل هویت تاجر سرشناس 900 میلیون تومان از حساب او برداشت کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۷۰۸۵

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بیست و ششم فروردین امسال تاجری با مراجعه به دادسرای ناحیه 12 تهران با ارائه شکایتی عنوان کرد بدون اطلاع وی 900 میلیون تومان از حسابش برداشت شده است. در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 12 به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم گفت: در نوزدهم فروردین هنگام بررسی تراکنش مالی حساب بانکی‌ام متوجه شدم شخصی با جعل هویت من 900 میلیون تومان به شعبه شیخ بهایی منتقل و برداشت کرده است.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان به شعبه شیخ بهایی اعزام و پس از بررسی اسناد و مدارک افتتاح‌کننده حساب متوجه شدند فردی چهل ساله با جعل هویت تاجر سرشناس‌حساب بازکرده، سپس در تماس تلفنی با شعبه بانک و معرفی خود به عنوان دارنده حساب بانکی، درخواست کرده 900 میلیون تومان به حساب دیگر وی در شعبه شیخ بهایی واریز شود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد این شخص پس از واریز شدن مبلغ فوق به حساب شعبه شیخ بهایی، از صرافی‌های تهران تعدادی سکه طلا خریده و تمامی این مبلغ را در کمتر از 24 ساعت برداشت کرده است. مدیر یکی از صرافی‌ها در میدان فردوسی، به ماموران گفت: هفدهم فروردین شخصی به صرافی مراجعه و عنوان کرد قصد خرید 520 سکه تمام بهار آزادی را دارد و مبلغ 730 میلیون تومان به حساب من واریز کرد. پیش از تحویل سکه‌ها در تماس با بانک در زمینه واریزکننده حساب استعلام کردم که اعلام شد صاحب حساب یکی از مشتریان قدیمی و خوش‌حساب‌بانکی است و مشکلی درخصوص جابه‌جایی این مبلغ وجود ندارد. من نیز520 سکه طلا را به این شخص تحویل دادم.

کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک شعبه شیخ بهایی و صرافی میدان فردوسی، تصویر متهم تحت تعقیب را شناسایی کردند، اما مالباخته موفق به شناسایی هویت وی نشد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: به‌منظورشناسایی هویت متهم پرونده و دستگیری وی، دستور انتشار تصاویر به دست آمده از متهم تحت‌تعقیب پلیس آگاهی از سوی مقام قضایی صادر شده است.ص از شهروندانی که درباره هویت، مخفیگاه یا محل تردد متهم اطلاعاتی دارند، درخواست می‌شود در تماس با شماره تلفن‌های 51055514 و 51055614، اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ را در جریان قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها