وزیر کشور گفت: دولت برای بیمه پایه و بستری معتادان 22.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.
کد خبر: ۵۷۷۸۰۲

به گزارش مهر، مصطفی محمدنجار افزود: برای مبارزه با موادمخدر برنامه جامعی داریم به طوری که سال گذشته بیش از 500 تن موادمخدر در کشور کشف شد که 30 درصد کشفیات دنیا را شامل می‌شود.وی خواستار ایجاد شغل برای معتادان شد و گفت: باید به معتاد شغل داد، نه این که به او نگاه تند داشت، نخبگان و علما نیز باید به موضوع اعتیاد بپردازند. اگر امروز یک معتاد در یک خانواده باشد آن خانواده درگیر می‌شود برای همین اصرارمان فعال‌سازی ماده 15 است تا معتادان به صورت اختیاری برای درمان بیایند.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه درمان در سال 91، 5233 مرکز درمانی معتادان در کشور فعال بود که 750 هزار معتاد برای درمان به آن مراجعه کرده‌اند، در شهر تهران نیز سال گذشته 19 هزار معتاد تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اعلام این که در گذشته درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد سگ درمانی و کتک درمانی بود، افزود: 409 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز شناسایی و پلمب شده و 267 مرکز نیز مجوزهای لازم را دریافت کردند که به این ترتیب می‌توان به جرات گفت 76 درصد مراکز ترک اعتیاد تاکنون تعیین تکلیف شده‌اند.

در همین حال، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان این که در یک ماه گذشته حدود 850 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز شناسایی شد، گفت: اکنون خراسان رضوی و تهران دارای بیشترین کمپ‌های غیرمجاز هستند.

بابک دین‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین شرایط کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز افزود: طبق آخرین آمار در یک ماه گذشته حدود 850 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز شناسایی شد که از این تعداد حدود 400 مرکز پلمب شد، چون این مراکز به توصیه‌های ستاد مبنی بر قرار گرفتن در چرخه ساماندهی و دریافت مجوزها توجه نمی‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها