محمود احمدی‌نژاد، روز گذشته بار دیگر طی دستوری به رئیس سازمان امور سینمایی بر لزوم تسریع در بازگشایی خانه سینما تاکید کرد و وجود و ادامه فعالیت این نهاد صنفی و غیردولتی را برای حیات سینما ضروری دانست.
کد خبر: ۵۷۷۴۶۸

در متن دستور رئیس‌جمهور که در هامش نامه مسعود جعفری جوزانی مبنی بر «ارائه گزارش بازگشایی خانه سینما» نوشته شده، آمده است: امروز اهمیت صنعت شگرف سینما در نشر ارزش‌های الهی- انسانی و آرمان‌های بلند انقلاب بر کسی پوشیده نیست. باید جایگاه شناخته شده سینمای ایران در جهان با تلاش مشترک اهالی سینما در سطح شایسته ملت بزرگ ارتقاء یابد. در ادامه دستور رئیس‌جمهور آمده است: همه سینماگران با هر سلیقه و گرایش سیاسی همدل و متحد برای اعتلای فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی این سرزمین نورانی تلاش کنند.

به نوشته احمدی‌نژاد، از دیگر موارد ضروری، لزوم رسیدگی به مشکلات صنفی هنرمندان و گشودن گره‌های فنی و حرفه‌ای صنعت سینما از طریق مشارکت جمعی هنرمندان بویژه افراد با تجربه و صاحبنظران علمی و فنی است. وجود یک نهاد صنفی مانند خانه سینما برای هم افزایی توان سینمای ایران و رسیدگی به مشکلات و موانع، ضروری و طبیعی است که این نهاد باید غیردولتی باشد و بماند و مراقبت شود به هر دلیلی این نهاد با اهمیت تعطیل نشده و جامعه هنری از مزایای وجود آن بی‌بهره نشوند. رئیس‌جمهور در پایان این نامه تاکید کرده است: انتظار دارم با همکاری جدی و گسترده حوزه سینمایی دولت و خانه سینما محصولات برتر سینمایی بیشتری تولید شود و شاهد حضور موثرتر سینمای ایران در عرصه‌های جهانی باشیم.

روند بازگشایی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینمایی طی ماه‌های گذشته همواره بستر کش و قوس‌های فراوان و حاشیه‌ها و اخبار ضدونقیض مختلفی بوده و در چند روز اخیر وارد مرحله تازه‌ای شد.

بازتاب گسترده حبس دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی خانه سینما که در فروردین ماه سال جاری و خطاب به جواد شمقدری صادر شده بود، بر اختلافات موجود نمایندگان صنوف و مسئولان سازمان سینمایی دامن زد.

همه اینها دست به دست هم داد تا پنجشنبه گذشته جلسه‌ای باحضور رئیس‌جمهور، رئیس سازمان سینمایی، اعضای هیات تدوین اساسنامه خانه سینما و رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران برگزار شود که نتیجه‌اش وعده برای بازگشایی خانه سینما طی فرآیندی قانونی و در مدت دو سه هفته پیش رو بود. پیرو این هماهنگی و همنشینی، جواد شمقدری نامه‌ای در هشت بند خطاب به هیات مدیره خانه سینما نوشت که در آن راهکارهایی قانونی برای ثبت کلیه صنوف عضو خانه سینما ارائه شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها