نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه خبر داد

اعزام 530‌ هزار زائر ایرانی تا پایان عملیات عمره

سفر زائران ایرانی به عمره ۲۱ روزه شد

زائرانی که از روز گذشته وارد مدینه منوره شدند، سفرشان بیست و یک روزه است و در هر دو شهر مدینه و مکه می‌توانند روزه‌های خود را بگیرند و نمازشان را کامل بخوانند.
کد خبر: ۵۷۶۳۹۶

به گزارش فارس، زائرانی که از سه‌شنبه گذشته وارد مکه‌مکرمه شدند زائرانی هستند که سفرشان شانزده روزه است، این زائران در مکه مکرمه قصد ده روزه می‌کنند و باید نمازشان را کامل بخوانند و با شروع ماه مبارک رمضان روزه‌هایشان را بگیرند. همه ساله با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان کاروان‌هایی که برای عمره مفرده در این ایام به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و نظارت بعثه مقام معظم رهبری برای جلوگیری از اشکال در روزه عمره‌گزارانی که علاقه‌مند هستند در این سرزمین روزه‌داری را تجربه کنند با افزایش روزهای سفر از 12 روز به 16 ‌و 21 روز، این امکان را برای زائران بیت‌الله‌الحرام و مسجد نبوی فراهم می‌کنند.تاکنون 500 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی سفر کرده‌اند که حدود 470 هزار نفر از این تعداد به کشورمان بازگشته‌اند و هم‌اکنون بیش از 30هزار نفر عمره‌گزار ایرانی در عربستان حضور دارند.

توقف ۱۸ روزه اعزام به عتبات، از امروز

آخرین گروه زائران ایرانی روز گذشته عازم عتبات عالیات شدند و اعزام زائران ایرانی به عتبات از امروز تا یکم مرداد ماه متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آخرین گروه زائران ایرانی عتبات عالیات نوزدهم تیر به کشور بازخواهند گشت.

بر اساس این گزارش، به علت بازسازی و نوسازی مراکز اقامتی زائران ایرانی، اعزام زائران به مدت ۱۸ روز متوقف خواهد بود که در این مدت نیز یک هیات ایرانی از شرکت شمسا با حضور در عراق به بررسی وضع اسکان و تغذیه زائران ایرانی عتبات می‌پردازد.مرحله جدید اعزام‌های عتبات پس از پایان تعطیلات هجده روزه از یکم مرداد آغاز می‌شود و تا بیست‌وهشتم مرداد ادامه خواهد داشت.

مسعود اخوان اضافه کرد: پس از اتمام اعزام‌های مرحله جدید، دور دوم اعزام‌ها از بیست‌ونهم مرداد آغاز می‌شود و تا پانزدهم مهر سال ۹۲ ادامه خواهد داشت.

برخورد نامناسب و قطعی برق، نارضایتی اصلی زائران ایرانی

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، برخورد نامناسب پرسنل و قطعی برق، اصلی‌ترین نارضایتی زائران ایرانی عتبات‌عالیات از هتل‌های عراقی است.

در این نظرسنجی‌ها، زائران ایرانی از لحاظ کیفیت ارائه خدمات در هتل‌ها نارضایتی خاصی ندارند، اما از آنجا که هتل‌های کربلا و نجف برق مورد نیاز خود را با موتور برق تامین می‌کنند، همین مساله سبب بروز برخی مشکلات شده است.

پیش از این نیز مسعود اخوان، مدیرکل عتبات عالیات از اعزام هیات ایرانی شرکت شمسا به عراق به منظور بررسی وضع اسکان و تغذیه زائران ایرانی در هتل‌های عراقی خبر داده بود.

به گفته وی، سازمان حج و زیارت هم اکنون با بیش از ۲۰۰ هتل در کربلا، نجف و کاظمین قرارداد دارد که حدود دو ماه پیش نیز ۱۴ هتل عراقی به دلیل ارائه خدمات نامناسب و رعایت نکردن استانداردها از چرخه خدمت‌رسانی به زائران ایرانی حذف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها