به گفته رئیس پلیس راهور تهران، تا پایان شش ماه اول امسال تمام 6۴۰۰ کیلومتر بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۹۹۴

حسین رحیمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فعالیت حدود 500 دستگاه دوربین کنترل سرعت درباره کارکردهای دوربین‌های کنترل سرعت گفت: ثبت تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، کنترل محدوده طرح ترافیک، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به خطوط عابر پیاده از این موارد است.

رحیمی افزود: هم‌اکنون در شهر تهران بزرگراهی نداریم که مجهز به دوربین‌های کنترلی پلیس نباشد و فقط در بخش‌های محدودی از بزرگراه‌‌ها این دوربین‌ها هنوز تجهیز نشده و کار فنی آن در حال اجراست که در شش ماهه اول سال به اتمام می‌رسد و تمام 6400 کیلومتر بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می‌شود.

به گفته رحیمی، نتیجه و آثار فعالیت‌های این دوربین‌ها، ارتقای انضباط ترافیک است که پلیس با کنترل دوربین‌های سطح شهر از مرکز کنترل ترافیک، امر نظم‌بخشی و نظارت بر ترافیک را انجام می‌دهد.وی با اشاره به کاهش سرعت در باند شمال به جنوب بزرگراه‌های شهر تهران توضیح داد: در برخی بزرگراه‌ها سرعت مجاز به 80 کیلومتر کاهش پیدا کرد که این طرح ادامه خواهد داشت و به همین دلیل شاهد کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در این بزرگراه‌ها در سطح بالایی هستیم.

رحیمی درخصوص تخلفات در محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک گفت: تا دو سال گذشته بالغ بر 200 هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داشتیم که با راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ورود و خروج محدوده طرح ترافیک این آمار به 70 هزار کاهش یافت و در ادامه با کنترل خودروهای عمومی و تاکسی‌های با پلاک خارج از تهران و همچنین با تغییرات و کنترل کامل محدوده زوج و فرد، هم‌اکنون کمتر از 5000 ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها