با تصویب هیات وزیران

نرخ هزینه معاینه فنی تعیین شد

دبیر انجمن خودروسازان:

مراکز معاینه فنی به دستگاه تشخیص سلامت کاتالیست‌ها مجهز می‌شود

دبیر انجمن خودروسازان خواستار تجهیز مراکز معاینه فنی خودرو در شهرهای کشور به دستگاه تشخیص سلامت کاتالیست ها شد.
کد خبر: ۵۷۳۵۰۶
مراکز معاینه فنی به دستگاه تشخیص سلامت کاتالیست‌ها مجهز می‌شود

مهندس امیر وحدتی، مدیر مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران و مهندس احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت و گو به تبیین دیدگاههای خویش در مورد ممانعت نیروی انتظامی از پلاک گذاری خودروهای با استاندارد یورو 2 پرداختند.

مهندس نعمت بخش در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه اخیرا اعلام شده که در تهران 20 جایگاه بنزین راه اندازی شده است، گفت: من این جایگاه ها را ندیده ام. هم مصوبه زمان آقای خاتمی و هم مصوبه زمان آقای احمدی نژاد صراحت دارد که باید این سوخت سراسری تامین بشود اما نشده است.

وی افزود: خودروهای پر تیراژ ما در دراز مدت دچار آسیب به موتور می شوند. مصوبه 16 اسفند 90 تاکید می کند که یک سال قبل باید این سوخت سراسری تامین شود اما چنین نمی شود.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: باید خودروهای پر تیراژ با 1 و نیم میلیون تومان گرانتر عرضه شود و مهمتر از همه این است که وقتی سوخت یورو 2 استفاده شود موتور در دراز مدت از بین می رود و این ظلم به مردم است . باید در هر شهری یک ناظر برای بررسی کنترل کیفی بنزین باشد.

وی افزود: الان مراکز معاینه فنی در شهرهای کشورمان قادر به تشخیص سالم بودن کاتالیست‌ها نیستند.

مهندس وحدتی در ادامه این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه در مصوبه تقدم و تاخر لحاظ نشده است ، گفت: باید برای حرکت خودرو سوخت استاندارد فراهم شود. خودروهای تولید شده در تهران شماره گذاری می شوند و بعد از شماره گذاری با استاندارد یورو 2روانه بازار می شوند.

وی افزود: سوخت باید با اطمینان تولید شود. ما روزانه 65 میلیون لیتر مصرف بنزین در روز داریم که باید برای تامین این حجم مصرف تدابیر ویژه ای را سنجید. البته باید حتما این حجم تولید بنزین تامین شود تا مشکلی برای زندگی روزمره مردم بوجود نیاید.

مدیر مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران ادامه داد: در سال گذشته خودور رانا از سوی پارس خودرو تولید شده است و تاکنون اتفاقی برای آن نیافتاده است. لذا اگر از قبل کاتالیست ها روی خودرو ها نصب شود مشکلی بوجود نخواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها