برخورد بدون اغماض با خودروهای فاقد معاینه فنی

معاون عملیات پلیس راه کشور در آستانه سفر های تابستانی با تاکید بر اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی بدون اغماض برخورد می شود گفت : 3هزار دوربین در جاده ها در کمین رانندگانی هستند که از قوانین سرپیچی می کنند.
کد خبر: ۵۶۶۸۲۷
برخورد بدون اغماض با خودروهای فاقد معاینه فنی

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ صمد اسفندیاری معاون عملیات پلیس راه کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین الزامات سفر، ایمنی خودرو است، گفت: ایمنی خودرو نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث دارد.
 
وی افزود: از این رو و در آستانه سفر های تابستانی مالکان خودروها باید نسبت به رفع نقص خودروهای خود اقدام کنند در غیر این صورت با اعمال قانون و برخورد بدون اغماض پلیس مواجه خواهند شد ضمن اینکه خسارت های جبران ناپذیر مادی و معنوی به خود و خانواده شان وارد می کنند.

سرهنگ اسفندیاری با اشاره به نقش معاینه فنی در تامین ایمنی مسافران، اظهارداشت: با توجه به آنکه سفرهای تابستانی یک سفر عمومی است و همه مردم در این ایام در جاده ها تردد می کنند باید ایمنی را افزایش دهیم و یکی از مهمترین راهکارهای آن نیز انجام معاینه فنی خودرو است.

وی افزود: نزدیک به سه هزار دوربین ثبت تخلف در جاده های کشور فعال هستند که تخلفات رانندگان را ثبت می کنند. از این رو رانندگان متخلف باید فکر تخلف را از سر خود بیرون کنند.

معاون عملیات پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: نقص فنی خودروها یکی از علل تصادفات است که این امر هم ناشی از عدم معاینه فنی خودروهاست. به نظر می رسد ایجاد یک بستر الکترونیکی برای کنترل، نظارت و ثبت اطلاعات معاینه فنی خودروها در سراسر کشور نیاز است.در همین راستا هم با خودروهایی که برگه معاینه فنی ندارند به شدت برخورد می شود.

در سال های اخیر به دلیل افزایش سن معافیت از معاینه فنی، نقص فنی خودروها در حال افزایش است. به طوری که در سال 91 نقص فنی مستمر در خودروها 46 درصد افزایش داشته است که این امر مهمترین و بیشترین علل تصادفات و ترافیک در سال گذشته بوده است.

این در حالی است که رییس پلیس کشور اعلام کرده است: در تلاشیم مدت زمان معاینه فنی خودروها را کوتاه تر کنیم. باید این نیاز احساس شود و رانندگان بدانند که این مهم با سلامت آنان ارتباط مستقیم دارد. هر چه بیشتر برایمنی خودرو تمرکز کنند از تعداد مجروحان حوادث رانندگی کاسته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها