سخنگوی وزارت امور خارجه:

انتخابات ایران در ۹۶ کشور برگزار می شود

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در ۹۶ کشور خارجی در پنج قاره جهان و در ۱۲۸ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۰۲۴۰
انتخابات ایران در ۹۶ کشور برگزار می شود

سید عباس عراقچی امروز در نشستی خبری با یادآوری تشکیل ستاد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در وزارت امور خارجه به ریاست مدیرکل ایرانیان امور خارج از کشور گفت: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور ۲۹۰ شعبه اخذ رای دایر و بیش از ۸۵۰ هزار تعرفه رای به این شعبات ارسال شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: حتی پیش بینی برگزاری انتخابات در مرحله دوم نیز شده است.

عراقچی از همه کشورها به ویژه کشورهای اروپایی خواست امنیت شعبات اخذ رای را به صورت کامل تامین کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از کشورهای اروپایی می خواهیم به برخی از گروه ها که بعضا سوابق تروریستی آنها نیز مشخص است، اجازه حرکات ایذایی در برابر صندوق ها و شعبات برگزاری انتخابات را ندهند.

وی از هموطنان خارج از کشور نیز خواست پیش از مراجعه به شعبات اخذ رای با مراجعه به سایت وزارت امور خارجه و همچنین سایت سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران از محل دقیق برگزاری انتخابات مطلع شوند.

عراقچی درباره تعداد شعبات اخذ رای در برخی از کشورها گفت: در آمریکا علاوه بر شهرهای نیویورک و واشنگتن ۲۵ شعبه اخذ رای، در استرالیا سه شعبه و در انگلستان در شهر لندن و محل کنسولگری یک شعبه اخذ رای دایر شده است ولی متاسفانه در کشور کانادا موفق به ایجاد شعبه اخذ رای نشده ایم.

وی با بیان این که در کشور عراق و عتبات عالیات امکانات اخذ رای در محل سرکنسولگری و همچنین محل های تجمع زوار ایرانی فراهم شده است، اظهار داشت: در شهرهای ریاض و جده حتما انتخابات برگزار خواهد شد ولی درباره برگزاری انتخابات در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره درباره تعیین محل اخذ رای مذاکرات با مقامات عربستان سعودی ادامه دارد.

عراقچی اضافه کرد: برای هر شعبه اخذ رای دست کم هشت نفر مسوول هستند که در هر شعبه اخذ رای نیز ناظری از سوی شورای نگهبان حضور دارد.

عراقچی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز ۲۴ خرداد را «سرنوشت ساز» خواند و گفت: انشاء الله با حضور مردم، این انتخابات به حماسه ای سیاسی تبدیل خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، روند طی شده برای برگزاری این انتخابات را بسیار سالم، پرنشاط و هیجان انگیز توصیف کرد و افزود: این مسائل نشان دهنده بلوغ سیاسی و سرزندگی مردمسالاری دینی به همراه چند صدایی در جمهوری اسلامی است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها