چه اتفاق بدی خواهد بود، نقش بستن نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی بر روی لباس یک بازیکن ایرانی و ملی‌پوش.
کد خبر: ۵۷۰۱۴۵
نام‌ جعلی‌ خلیج‌ع.ر.ب.ی‌ بر بازوی‌ ملی‌پوش‌ ایرانی/عکس
خلعتبری در حالی به این تیم اماراتی پیوست که مسئولان این کشور عربی در اقدامی عجیب و با تحریف تاریخ نام لیگ این کشور را از لیگ برتر امارات به لیگ خلیج ع . ر . ب . ی تغییر دادند. برخی از سایت‌های عربی از جمله سایت ایلاف عربستان در واکنش به حضور خلعتبری در لیگ امارات نوشتند که خلعتبری تحریم را دور زد و به عجمان امارات پیوست !
 
به گزارش نیمروز به نقل از تابناک، بر اساس عرفی که در بیشتر لیگ‌های دنیا وجود دارد، باید لوگوی لیگ کشورها روی آستین پیراهن بازیکنان حک شود و چه اتفاق بدی خواهد بود، نقش بستن نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی بر روی لباس یک بازیکن ایرانی و ملی‌پوش.
 
 
جالب این که پس از اینکه رئیس سازمان لیگ فوتبال امارات اعلام کرد نام لیگ این کشور از این پس خلیج ع ر ب ی خواهد بود فدراسیون فوتبال ایران اقدامات لازم را برای مقابله با این موضوع آغاز کرد.
 
یکی از مواردی که فدراسیون فوتبال آن را مدنظر قرار داده عدم‌حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات است. فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته برای مقابله با این موضوع از حضور بازیکن ایرانی در لیگ امارات جلوگیری به‌عمل آورد.
 
مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال با تأیید این خبر گفت: این موضوع را به‌اطلاع مسئولان روابط بین‌الملل رسانده‌ایم تا برای هیچ بازیکن ایرانی ITC جهت حضور در لیگ امارات صادر نشود. بدین ترتیب حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات ممنوع خواهد بود.
 
در شرایطی که علی کریمی با وجود داشتن پیشنهادی میلیاردی از اماراتی‌ها به خاطر این تحریف تاریخی به پیشنهاد اماراتی‌ها پاسخ منفی داده، انتظار می‌رفت که خلعتبری هم با پشت پا زدن به پیشنهاد وسوسه‌کننده عجمان، خود را به تحریم نانوشته فوتبال ایران پایبند نشان دهد.
 
ادعاهای پوچ مقام‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس در این باره در شرایطی مطرح می‌شود که نام خلیج فارس در قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، یک نام درست برای آب‌های منطقه‌ای میان ایران و شبه‌جزیره عرب، به رسمیت شناخته شده است.
 
همچنین سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۴ دستورالعملی ویرایشی را به عنوان یادآوری صادر کرده که در آن استفاده از نام صحیح «خلیج فارس»، الزامی شده است.
 
این عبارت در دستورالعمل آمده، بیشتر جلب توجه می‌کند: عبارت کامل «خلیج فارس» در تمام موارد باید به جای عبارت کوتاه‌تر «خلیج» مورد استفاده قرار گیرد. حتی در صورت تکرار عبارت نیز باید عبارت کامل درج شود.‌
 
در حالی که همه اسناد و مدارک معتبر موجود در دنیا بر فارس بودن خلیج فارس تأکید دارد، علی آل‌خلیفه مدعی شده اقدام اماراتی‌ها پاسخی است در برابر تلاش‌هایی که می‌خواهد نام خلیج فارس را به جهانیان القا کند! در حالی که یکی از شعارهای اصلی فیفا، جدایی ورزش از سیاست است.
 
رئیس لیگ عربستان هم در اظهارنظری عجیب مدعی شد که نمی‌توان ورزش را از سیاست جدا دانست. او برای محکم کردن این ادعایش به حضور مرکل در مراسم اهدای جوایز فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد و گفت: «نمی‌توان ورزش را از سیاست جدا کرد، چرا که مقامات بالای تمام کشورها، تأکید بسیاری بر حضور در رقابت‌های جهانی دارند.
 
‌همگان دیدند که آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ومبلی حضور یافت و بازی را از نزدیک دید. همچنان که پیش از این هم شاهد حضور سیاستمداران بزرگ کشورهای مختلف در جام‌های جهانی بودیم؛ بنابراین، استفاده از ورزش برای رساندن پیام و رسالت یک کشور، کاری قانونی است و همه کشورها آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
 
یعنی خودمان می خواهیم به گستاخی کشورهای عربی در این شرایط مشروعیت ببخشیم ، این که به این بهانه عنوان شود قرارداد خلعتبری با عجمان پیش از تغییر نام لیگ امارات منعقد شده کاملا بی معنی ست چون نام مقدس خلیج فارس برای ایرانیان پراهمیت است ، تصور کنید نقش بستن نام جعلی خلیج ع.ر.ب.ی بر روی لباس یک ملی‌پوش ایرانی چقدر آزار دهنده است...
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
۰
۰
عرب ها به ذات عوضی هستن كه اگه نبودن با پیامبر و ائمه اینچنین نمی كردن . حال هم اینا برگشتن به دوران قبل از اسلام با كارهاشون . پول زیادی از حلقومشون زده بیرون نمیدونن چیكار كنن . حیف جوونای ما كه واسه 4روز لذت آلوده به گناه میرن پولاشونو اونجا خرج میكنن تا اونا همون پول رو برضد ما ایرانی ها به كار بگیرن .
خلعتبری هم اگه یه جو غیرت ایرانی تو وجودش باشه پولاشون رو تو صورتشون میپاشه و میاد همین كشور خودمون كه كمتر از اون هم بهش نمیدن با این قراردادها

نیازمندی ها