پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران مراسم ارتحال حضرت امام (ره) امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته باشد

محدودیت‌های ویژه ترافیکی در جاده‌های کشور

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به تدابیر ویژه ترافیکی مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و با پیش‌بینی افزایش حجم سفرهای جاده‌ای گفت: برای کنترل هر چه بهتر ترددها، برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور به اجرا درمی‌آید.
کد خبر: ۵۶۸۲۹۵

محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به این‌ که پلیس راه کشور تمهیدات ویژه‌ای با توجه به بار ترافیکی و افزایش ترددها طی روزهای سیزدهم تا هفدهم خرداد اتخاذ کرده است، توضیح داد: بر این اساس به منظور افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور در این ایام محدودیت‌های ویژه‌ای برای ترددها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این ‌که پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران مراسم ارتحال حضرت امام(ره) امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته باشد، گفت: بر این اساس تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12 روز دوشنبه (سیزدهم خرداد) تا ساعت 24 روز جمعه (هفدهم خرداد) در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج ـ چالوس، قزوین ـ رشت، تهران، سمنان، مشهد، ساوه ـ همدان و برعکس ممنوع است.

مهماندار به محدودیت‌های تردد در محور چالوس اشاره کرد و با بیان این ‌که تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (پانزدهم و شانزدهم خرداد) از میدان امیرکبیر تا دهانه شمالی تونل کندوان به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است، افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 تا 24 روز جمعه (هفدهم خرداد) از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت 15 تا 24 همین روز تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه انجام می‌شود.

به گفته فرمانده پلیس راه کشور، تردد تریلرها بجز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 13 روز دوشنبه (سیزدهم خرداد) تا ساعت 6 روز چهارشنبه (پانزدهم خرداد) و از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه و جمعه از تهران به قائمشهر و برعکس ممنوع است.

سرهنگ مهماندار تاکید کرد: شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به طور شبانه‌‌روز آماده پاسخگویی درخصوص آخرین وضع راه‌ها و امداد‌رسانی به هموطنان است.

خدمات‌رسانی رایگان حمل و نقل عمومی به زائران حرم امام خمینی‌(ره)

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده‌باش شهرداری برای برگزاری بیست و چهارمین مراسم ارتحال امام(ره) خبر داد و گفت: حمل و نقل عمومی پایتخت از روزهای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، مجتبی عبداللهی با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت مترو به منظور جابه‌جایی زائران مراسم ارتحال در 14 خرداد افزود:‌ از ساعت 6 صبح سه‌شنبه مترو به صورت رایگان آماده انتقال زائران به حرم مطهر است و با توجه به کاهش سرفاصله ورود قطارها به چهار دقیقه نگرانی در جابه‌جایی مسافران و ازدحام وجود ندارد.

وی با بیان این که حدود 5500 دستگاه اتوبوس شهر تهران برای مراسم ارتحال در نظر گرفته شده است، توضیح داد: 3500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر آماده انتقال زائران به حرم مطهر هستند و تعداد 2000 دستگاه اتوبوس نیز به دستگاه‌ها واگذار شده و همچنین 400 دستگاه ون و تاکسی برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

به گفته عبداللهی، امسال بیش از 2000 چشمه سرویس بهداشتی ثابت در محدوده حرم ایجاد شده است همچنین تعدادی سرویس بهداشتی پرتابل (سیار) نیز در نظر گرفته شده است تا در این بخش کمبودی وجود نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها