کاهش 28 درصدی حوادث ناشی از کار در سال 91

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، از کاهش 28 درصدی حوادث ناشی از کار در سال 91 نسبت به سال قبل آن خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۱
کاهش 28 درصدی حوادث ناشی از کار در سال 91

محمد اصابتی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر تعداد حوادث ناشی از کار سال 90 را 16 هزار حادثه برشمرد و گفت: این تعداد در سال 91 به 12هزار و100 حادثه رسید.

وی بیشترین حوادث ناشی از کاررا در بخش ساختمان 37 و نیم درصد از مجموع حوادث دانست و گفت: دولت برای کاهش حوادث ناشی از کار، تاکنون 38 آیین نامه ویژه رعایت مسائل ایمنی تدوین کرده که یکی از آنها مربوط به کار در ارتفاع است.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد حوادث ناشی از کار منجر به فوت را در سال گذشته هزار و14 نفر دانست و گفت: آمارها نشان می دهد نزدیک به 50 درصد از این فوتی‌ها در بخش ساختمان روی داده است.

اصابتی، به قانون مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون نظارت بر فعالیتهای ساختمانی بر عهده مهندسان ناظر و شهرداری هاست.

وی با بیان اینکه حدود 800 بازرس در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت نظارت بر فعالیت های دو میلیون و 350 واحد تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی را در سراسر کشور دارد، افزود: در خوشبینانه ترین حالت هر یک از بازرسان این وزارتخانه هر شش سال می تواند به یکی از این واحدها سر بزند.

اصابتی به آمارهای منتشره سازمان پزشکی قانونی که روند رو به رشد فوتی های حوادث ناشی از کار را نشان می دهد، اشاره کرد و گفت: آمارهای پزشکی قانونی مشمول افرادی که تحت پوشش قانون کار نیستند نیز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها