کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از آنکه آیت الله هاشمی از رقابت کناره گیری کردند یعنی کاری کردند که رقابت نکند، خدمت ایشان و سایر بزرگان رسیدم همه آنها تأکید بر ماندن و استوار بودن من در این راه داشتند.
کد خبر: ۵۶۷۷۱۱
تأکید آیت الله هاشمی بر ماندن من در انتخابات است

حسن روحانی ، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز شنبه شنبه در ستاد انتخاباتی اش برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه درباره دیدار شما با آیت الله هاشمی رفسنجانی روایت های متفاوتی وجود دارد و از طرفی حمایت ایشان از شما تکذیب شده ، اصل دیدار را شرح دهید، گفت: من بعد از آنکه آیت الله هاشمی از رقابت کناره گیری کردند یعنی کاری کردند که رقابت نکند، خدمت ایشان و سایر بزرگان رسیدم همه آنها تأکید بر ماندن و استوار بودن من در این راه داشتند و آیت الله هاشمی تأکید کردند که من در انتخابات بمانم.

در ابتدای این نشست روحانی با تأکید بر اهمیت انتخابات به خاطر شرایط ویژه کشور گفت: دو مسئله را برای حل مشکلات کشور مهم می دانم که اولین آن عقلانیت ، تدبیر و در کنارش ایجاد اجماع در میان مسئولان عالی رتبه نظام است.

وی مسئله دوم را وفاق عمومی و انسجام ملی خواند و افزود: ریشه مشکلاتی که کشور در سال های اخیر با آن مواجه شده که در بخش اقتصادی و چه در بخش های فرهنگی و اجتماعی ویا سیاست داخلی و خارجی از افراط ها و تفریط ها نشأت می گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: مشکل این بوده که یا افراط و یا تفریط کردند و مسیر اعتدال را نپیمودند . از عقلانیت و تدبیر استفاده نشده و از آن مهم تر مسیر اجماع سازی در میان مسئولان رده بالا طی نشده است.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تعداد سانتریفیوژهای نصب شده در زمان مسئولیت شما در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در بخشی از گفتگو اشاره کردید که سه هزار سانتریفیوژ و در بخشی دیگر 1700 سانتریفیوژ فعال شده است که بعد از آن ابهاماتی درباره تعداد سانتریفیوژهای نصب شده بوجود آمد. تعداد اصلی این سانتریفیوژها چه میزان است؟، اظهار کرد: 1700 سانتریفیوژ مونتاژ شده آماده شده بود و 3 هزار سانتریفیوژ برای آماده کردن این قطعات فعال شده بود. هر دو رقم صحیح است.

روحانی با بیان اینکه امروز در کشور سیاست نخبه ستیزی دنبال می شود، ادامه داد: مشکل ما امروز نخبه ستیزی است، باید در کشور نخبگان را جذب می کردیم اما علی رغم تاکید مقام معظم رهبری نه تنها از نخبگان استفاده نشد بلکه آنان را در سیاست عملی به انزوا کشاندیم.

وی تأکید کرد: یادمان باشد اگر بناست مشکلات داخلی را حل کنیم راهی جز وفاق و اتحاد نداریم. عمیق کردن شکاف ها و حزبی- جناحی کردن آنها مسیر نادرستی است که تاکنون پیموده شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای به افراد برچسب می زنند تا آنها را از صحنه دور کنند، گفت: در سابق عده ای متخصص تقوا بودند و به تقوا نمره می دادند عده ای متخصص تعهد بودند و به میزان تعهد نمره می دادند. اکنون عده ای متخصص درجات فتنه و بصیرت شده اند. حال اینکه در کدام دانشگاه این را یاد داده اند و چه کسی به آنها این را القاء کرده است، بماند. هر کس قدبلندتر بود به آن برچسب می‌زنند و طبیعتا  هر کس قد کوتاه تر بود به آن برچسب نمی رسید. خواستند قدبلندها را حذف کنند چطور خود را خسته کردند؟

روحانی گفت: موجی که برای حمایت از آیت الله هاشمی در انتخابات ایجاد شد نشان داد برچسب ها چقدر بی ارزش بودند. خیلی احساس خستگی کردند و دیدند سال ها خود را خسته کرده اند آب در هاون کوبیدند و به جایی نرسیدند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مهم تر از اینکه آیت الله هاشمی در صحنه انتخابات نیست، موج و شادی و امیدی است که نشان داد هر چه هم ابر غلیظ و سیاه باشد آفتاب برای همیشه پشت ابر باقی نمی ماند. می دانید تبریک از آنِ کیست؟ از آنِ ملت ایران و هوشیاری ملت است.

وی با اشاره به اینکه اولین حماسه سیاسی هوشیاری و عکس العمل و حمایت مردم در مسائل سیاسی بود، گفت: مردم ما هوشیارتر از آنند که با چهار شعار واقعیت های ذهنی شان عوض شود.

روحانی گفت: بعد از این حوادث من با خیلی ها از جمله هاشمی رفسنجانی مشورت کردم هاشمی من را تشویق کرد در این مسیر استوار بمانم حتی یکی از عزیزان به من گفت اکنون بار سنگین تری بر دوش خود احساس کنید. هاشمی به من گفت این مسیر را ادامه بده ولی بدان در انتخابات تخریب ها زیاد می شوی خود را آماده کن.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من خود را آماده کرده ام 8 سال است که آماده ایم هشت سال ممنوع التصویر مصاحبه بودیم البته مهم نیست فقط یکبار به رسانه ملی آماده ام آن هم به دستور صریح رهبری. این روزها خیلی حرف ها را می شنویم دوستان من در ستاد انتخاباتی انعکاس خبرهای من را از نظر زمانی و کیفیتی جمع کرده اند.

وی با بیان اینکه دلم می خواهد رسانه ملی باشد، نه میلی و رسانه میلی مشکل آفرین است، گفت: رسانه ملی باید به گونه ای باشد که همه مردم احساس کنند که این رسانه برای آنهاست. عده ای می خواستند انتخابات را مهندسی کنند که رهبری و مردم ایستادند و تمام شد. عده ای می خواهند رقابت کاندیداها را مهندسی کنند که انشاءالله رسانه ملی چنان هوسی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: رقابت کاندیداها را مهندسی نکنیم بگذاریم فضا باز باشد و این هشت نامزد باهم در فضایی باز رقابت کنند و مردم با احساس آرامش انتخاب کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
۰
۰
روزی ز سرسنگ عقابی به هوا خواست........
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها