وزیر نفت:

تحریم ها تاثیری بر تولید نفت خام ایران نداشته است

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تحریم ها و فشارهای یکجانبه غرب بر تولید نفت خام ایران تاثیری نداشته است.
کد خبر: ۵۶۷۴۷۳
تحریم ها تاثیری بر تولید نفت خام ایران نداشته است

رستم قاسمی امروز (جمعه ١٠ خرداد) در حاشیه نشست ١٦٣ اوپک در جمع خبرنگاران گفت: صادرات نفت خام ایران مقدار کمی کاهش یافته است اما این مقدار هم اکنون برای تولید و صدور فرآورده های نفتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: ایران که روزی وارد کننده بنزین بود، هم اکنون به یک صادر کننده بنزین تبدیل شده و در حال بازاریابی برای بنزین و دیگر فرآورده های نفتی خود است.

وزیر نفت ایران تاکید کرد: سطح تولید نفت خام ایران تغییری نداشته است.

در همین حال سید محمد علی خطیبی طباطبایی، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و نماینده ایران در هئیت عامل اوپک درباره ارقام اعلام شده درباره تولید نفت خام ایران در آخرین گزارش دبیرخانه اوپک به خبرنگار شانا گفته بود: ارقام منابع ثانویه از سوی خود اعضای اوپک قابل قبول نیست و بسیاری از اعضا نیز به این ارقام اعتراض دارند و این آمارها بر اساس حدس و گمان است.

وی گفته بود: نمی توان بر اساس ارقام منابع ثانویه به تحلیل پرداخت و با این ملاک گفت که جایگاه تولید نفت خام ایران در اوپک تغییر یافته است.

خطیبی تصریح کرده بود: ارقام منابع ثانویه با واقعیت های موجود درباره تولید نفت خام کشورهای عضو مطابقت ندارد زیرا این آمار بر اساس حدس و گمان است و میان ارقام منابع ثانویه های متنوع نیز اختلاف آمار وجود دارد بنابراین نمی توان به آن ها اتکا کرد.

مهندس قاسمی روز گذشته (پنج شنبه ٩خرداد) در بدو ورود به وین اعلام کرد: ما همواره از حفظ تعادل در بازارهای جهانی نفت خام حمایت می کنیم.

صد و شصت و سومین نشست عادی وزیران نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امروز در مقر دائمی این سازمان در وین اتریش برگزار شد. (شانا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها