محکومیت حملات تروریستی به لبنان

میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان در بیانیه‌ای عملیات تروریستی حمله به ارتش لبنان در منطقه «عرسال» واقع در شمال شرقی این کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۶۷۱۱۳

به گزارش ایرنا، سلیمان گفت: حمله به ارتش لبنان عملیاتی جنایتکارانه با هدف ایجاد فتنه و آشوب در کشور است.

وی تأکید کرد: ارتش لبنان همچنان به وظیفه ملی خود در حمایت از حاکمیت، استقلال و تأمین ثبات و استقرار کشور ادامه خواهد داد. روز سه‌شنبه گروه‌هایی ناشناس، با شلیگ گلوله به ایستگاه بازرسی ارتش در روستای عرسال، سه ارتشی را کشتند و بسرعت از مکان حادثه متواری شدند. در بهمن سال گذشته نیز ارتش در کمین گروه‌های تروریستی وابسته به ارتش آزاد سوریه گرفتار شد که طی آن شش سرباز ارتش لبنان در روستای مرزی عرسال کشته شدند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مستعفی لبنان نیز در تماس با فایز غصن، وزیر دفاع لبنان خواستار اجرای تحقیقات سریع در مورد عملیات شکلیک گلوله به ارتش شد. حزب‌الله لبنان نیز با محکوم کردن حمله اخیر، آن را حمله به تمام ملت لبنان و هدف قرار دادن امنیت و ثبات این کشور دانست. حزب‌الله همچنین بر همبستگی کامل خود با نهادها و موسسات نظامی لبنان تاکید و اعلام کرد: تکرار چنین اقداماتی علیه موسسات نظامی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موسسات ملی لبنان، خطری بزرگ برای تمامیت و حاکمیت لبنان و امنیت کشور است.

از سوی دیگر ژنرال سلیم ادریس، فرمانده ستاد کل ارتش آزاد سوریه به حزب‌الله لبنان ۲۴ ساعت فرصت داد، نیروهای خود را از سوریه خارج کند، درغیر این صورت گفت حملات به لبنان تشدید خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها